Corre-borre sjuk igen...

Jaha, så får man vabba igen. Suck. Cornelia har vart sjuk så mycket på sista tiden.. när tar det slut?!  Imorse vaknade hon stekhet med över 39 graders feber. Det var bara att ringa till jobbet, igen.. Inte så kul för Simon att vabba när han e så ny på jobbet så det får bli jag.

Igår hade vi en mysig em/kväll iallafall. Efter jobbet hämtade jag ungarna och traska ner till Bella och barnen. Vi var ute i lekparken en stund och gick sen in för att laga mat. Bella lagade en supergod skinksås med paprika, ananas och curry tror jag det var... Vad hette rätten Bella?? Jag måste få receptet. Efter det lekte Simone och Theodor uppe på Simones rum och vi satt nere med småttingarna. Redan då började Cornelia bli sjuk och somnade i deras soffa...

Idag har jag plockat ner julbelysningen. BRA Matilda. Det var inte en dag för tidigt, eller nått... alltså det var inga sånna där riktiga julbelysningar som änglar, snögubbar och sånt men ändå belysning som passar bra till jul och när det är mörkt ute. Jag tog en sväng upp på vinden och lassade upp grejerna och i samma veva hittade jag en jättefin dockvagn från när jag var liten som jag plockade ner till Corre. Hon blev överlycklig och har sprungit fram oc tillbaks här i huset en bra stund.

Nu har vi vart på en prommis till apoteket och C sover gott i vagnen. Tänkte jag skulle passa på att rensa lite här hemma.. Finns alltid massa grejer som bara ligger och inte gör nån nytta. Lekrummet ligger risigt till kan jag säga..

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0