Fredag!! :)

Hej hopp alla glada som längtat efter Fredag lika mycket som jag gjort. :)

Idag blev det att vabba. Personalen från dagis ringde igår och sa att vi måste gå till läkaren med corres blöjeksem. Jag höll med. Hon har haft lite problem till och från men det har löst sog med inyteol salva ( eller hur det nu stavas ). Men nu hade det bara blivit värre och värre. Jag ringde vårdcentralen från jobbet men de hade inga tider förens idag. Så jag stannade kvar på jobbet. Jobbade sammanlaggt 12, 5 h igår. Pust. Vi hade föräldramöte.
Kom hem och umgicks med Simon, Niko och Tommie som tittade förbi :)

Idag har vi vart hos läkaren och sedan vart på apoteket och hämtat ut salvan till hennes utslag. Har hamnat hos samma man på apoteket varje gång jag hämtat ut nått på recept senaste tiden. Han måste tro vi är sjuka för jämnan. Vad kan det nu vara?  kinkiga mamma! Har vart mycket spring där senaste tiden. Olika preparat för Theos mage, sedan olika grejer till Cornelias öroninflammation, och nu detta med eksemen...

Vi handlade lite tacos i centrum, gick upp en till biblioteket ( som var stängt ) och sen tog vi en prommenad hem. Har vart ute och lekt en stund. SÅÅÅÅ skönt med fint väder. Man behöver ljus och lite värme från solen.

Ha ha, Theodor står däruppe och tar i för full hals till Nordmans " I lågornas sken". Han gillar verkligen dendär låten. Jag med för den delen.

Har tagit tag i min träning nu. Jag o Niko ska träna 2 gånger i veckan, gym och pass. Sen ska jag springa här hemma på bandet 2 gånger i veckan. Känns så skönt när man kommer igång. Det e ju inte så svårt egentligen. Sprang på löpbandet i förrgår. Blev riktigt slut. F-N vilken urUSEL kondis jag har. Blir rädd och tror att jag måste missat några födelsedagar där på vägen.. hm ja en sisådär 60 st. Känner mig som 84 snarare än 24... Därför har jag verkligen kommit till insikt om att jag MÅSTE göra nått åt min kondis. Har ändrat lite på kosten oxå. Hittade några riktigt bra konserver idag på Ica. Det är tonfisk i nån sås. Typ Tonfisk och sweet and sour, curry också var det nån tredje. Nyckelhålsmärkta och kalorisnåla. Perfa. Åt en till lunch och det var riktigt gott.

Nu ska jag nog ta barnen och gå ut en sväng till i vackra vädret.

PUSS


                       


Ha ha, Theodor på sista bilden.. Han går verkligen in i rollen som fånge då vi leker i fängelset. "Hjääääälp, mig uuuuuuuut" Skrek han innan han skönk ihop när han förstod att ingen kom för att rädda honom. Ha ha ha. Fast han visste ju såklart att det fanns en annan väg ut ;) Annars hade han nog suttit där än..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0