FREDAG!!!

Underbar morgonprommenad från bussen till jobbet. Ljust som mitt på dagen fast klockan inte slagit mer än 07.30. Helt underbart.

Som vanligt lyssnade jag på rix morronzoo som jag följer varje morgon. Pappa ringde och vi snackade tills jag kommit fram till skolan. Han lät jätte glad och uppåt och skulle till Ikea och till tippen i helgen. Och nått mer.. Kul att snacka med honom. Blir ju alltför sällan nuförtiden..ha ha,skulle jag säga till Simon att "älskling, i helgen blir det en tur till Ikea och sen måste vi faktiskt förbi tippen oxå" skulle han nästintill falla ihop av ointresse :)

Efter jobbet ska vi till kirurgen på huddinge för Theodors mage. Vi får se vad hon kommer fram till och hur vi ska fortskrida med preparat osv.

Efter det blir det storhandling. (skulle egentligen ha träffat Bella i em men lilla Filippa hade blivit sjuk idag så det går inte. Synd. Hoppas lill tjejen snart blir bättre.) Ska köpa massa GRILLMAT hade jag tänkt för det lär behövas om dethär fina, underbara, vackra vädret håller i sig.

Ikväll blir det grillning med familjen och mamsen :)

F-n, min blogg börjar se ut som värsta prick schemat... hm, ja först ska jag jobba färdigt, det blir punkt 1. Och sen ska vi till läkaren, det blir punkt 2 osv... Sorry för det. men ibland har man inget sådär jättespeciellt att berätta. Ska försöka komma på nått...

Jag har tackat JA till lärarutbildningsplatsen via mail ( vilket var 1 av alternativen ) men ej fått bekräftelse om att det kommit fram. Får väl ringa upp o höra idag..

Jag överväger att besöka en tandklinik och bleka tänderna med Zoom tandblekning..
Jag har gått ner 2 kg denhär veckan.... Har varit överdrivet nyttig nästan. Jag har ätit frukt till frukost och mina luncher och middagar har bestått av antingen tonfisk, makrill eller kyckling och sen varierande grönsaker till. Ingen pasta osv... Och sedan druckit massor av vatten.

Jag vet inte riktigt hur det ligger till med min självbild för jag har ett bmi som ligger strax över 20 ( 19-25 normal viktig, eller hur e det?? ) men tittar jag mig i spegeln vill jag väldigt gärna få bort kanske 5-7 kg. Jag vet att många skulle tycka jag blev fööör smal om jag gick ner dem kilona men jag känner mig inte bekväm hur jag ser ut nu. Jag kämpar för att få bort dem kilona och gärna fram till sommaren, typ i början av Juni nångång. Det är ju bara 1 månad kvar så jag ska nog satsa på 5 kg snarare än 7....Får se hur det går. Denna eviga viktångest.. Fattar inte VARFÖR jag lägger så mycket energi till att tänka på det eftersom mitt motto i ALLT annat är "man lever bara 1 gång". Varför inte bara äta normalt, röra sig normalt och vara nöjd med att vara normalviktig?? Varför nästan eftersträvar jag att hamna liite under normalviktigstrecket?? Fattar inte varför min hjärna vill plåga mig såhär... När jag tittar på andra tjejer tycker jag att alla andra ser så smala och snygga ut. Det spelar ingen roll om de egentligen är "större" än mig, jag tycker fortfarande att de är alldeles lagom. Men när jag tittar på mig själv, hm...ja det e väl så. Svårt att se det fina på en själv.

Hoppas ingen tror att jag mår jättedåligt och tänker på dethär hela dagarna. Så är det inte. Jag är en livsnjutare, även när det gäller mat. Är bara 1 av detdär tjejerna som väger mig ca 7 dagar i veckan och blir glad om vågen gått nedåt... Så kommer det nog alltid att vara. Har den däremot gått uppåt kommer jag alltid på planer för att få det att gå ner igen...

Nä nu e det lektion. PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0