Fullspäckad helg...

I fredags kväll kom mamsen, Anders, Niko och Tommie hit. Vi grillade massa gott på grillen och hade en mysig kväll, se bilder... Theodor somnade medan alla var här och vaknade vid 24.00 ( då mamma o Anders redan gott ) Han blev såå ledsen att "mormor Lena " hade gått och grät stora tårar :( En storfavorit dendär mormorn, helt klart..

Lördagen började jag med en härlig jogging-runda/gårunda. Jag följde en stig längs dreviken och lyssnade på fågelkvitter och bara njööt. Solen sken och allt var underbart :) När jag kom hem åt vi frukost på balkongen. Jag var nyttig och åt 1 ägg och 1/2 melon. Sen tog vi en sväng till farsta. Kikade i lite affärer och åt lunch på restaurang. Resten av dagen höll vi på med att sätta upp nya luckor :) Det var väl det vi sysslade med stort sett hela dagen.. Det blir skitsnyggt på ren svenska..

Idag har vi vart på Gröna lund. Vi tog färjan över från slussen och sen blev det åka av. Theodor älskar att åka karuseller och är väldigt orädd av sig. Han åkte allt han fick åka med sina drygt 95 cm. Det var en del som krävde 100 cm men då följde jag eller Simon med på åkturen så att han fick åka.

Det är såå roligt att hitta på saker med Theodor. Han är så positiv, uppspelt och glad heela tiden och man blir så stolt över honom. Han är artig och gullig mot folk runtomkring oxå. Gud vad jag älskar mina barn.

Cornelia fick oxå åka lite karuseller. En hederlig karusell med hästar och grisar och sånt och sen bilarna. Vi åt stor lunch, mumsa popcorn och glass och allt annat som hör ett tivoli till. Vi besökte Pettson och Findus hus vilket Theodor tyckte var otroligt spännande. "vart är dem då"?? Frågade han när vi var inne i huset. " Nästa gång vi hälsar på kanske de är hemma"... Sen tittade vi på en Pirat teater, vilket såklart oxå var spännande. En heldag för barnen. Själv provade jag faktiskt kvasten :) Åkte med nån kvinna som inte heller hade nån att åka med..

Simon håller på att sätta upp handtagen på luckorna däruppe så jag ska lägga in lite bilder och gå upp o hjälpa till sen tänkte jag...

PUSS

                   


                   


    

1. vitt vin och grillmästarna på G, härligt!!
2. morsan smygdricker både vitt och rött bakom syren-busken.. OCH snusar!!! ha ha
3. Simon däckat lagom snyggt efter öl, vin, massa mat och hård vecka!!
4. På väg till tåget
5. ha ha, vad gör jag för min. Ser ju inte ut som att jag njuter av souvlakin direkt. Men det gör jag. ÄLSKAR grekiskt..
6. Gullungarna på färjan
7. Theod som spöke och Simpan som lieman
8. Jag får ÅKA. YIPPI!!!
9. Theo rider på en gris
10. Popcorn
11. Simpn o Corre-borre på elefanten
12. Simon vågade sig till slut på elefanterna, efter mycket velande..Theodor var med och höll handen


Kommentarer
Postat av: Nikolina

Vilka söta bilder! Din skjorta är ju också assnygg! :)

2008-04-28 @ 12:37:34
URL: http://Nikolinaamanda.blogg.se
Postat av: matilda

ja den e jättefin den oxå.. tvättade den när jag kom hem igår så jag kunde ha den idag oxå :) Riktigt skön oxå. Tack för inspirationen :)

2008-04-28 @ 20:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0