Gråa, gråa Måndag!

... Imorse var det en såndär morgon när man aldrig vill sluta snooza.. " bara 1 gång till " tänker man och trycker av alarmet för 5:e gången.. Till slut har hjärnan vaknat till så pass så att man förstår att NU MÅSTE jag gå upp, tvinga mig upp, på nått sätt TA mig ur sängen, annars kommer jag försent. Med tunga rörelser försöker jag slänga av mig täcket. Det varma. mysiga, underbara täcket, för att ge mig ut i den kalla världen. Det känns jobbigt. Jag vill ligga kvar. Fötterna dunsar ner i golvet som tunga asfaltsklumpar när jag kastar benen över sängkanten. Jag lyckas sätta mig upp och reser mig efter nån sekunds övervägande att lägga mig och dra täcket över huvudet igen. Jag tar mobilen som ligger på pallen bredvid sängen. F-n är klockan såå mycket. Det var bara att sätta fart....

Så sitter man här på jobbet. Småregnit och en massa moln på himlen. Suck. Vart tog det fina vädret vägen? Jag behöver sol, blir så mycket piggare när den lyser. Gärna på en klarblå himmel. Längtar. Längtar till sommaren.

Alla som känner som jag. Kämpa på!! Snart, snart är det sommar. Iallafall riktig vår med blomknoppar och Tussilago. Det kan jag leva länge på. Bara doften av vår.

Puss

Kommentarer
Postat av: Nikolina

vad fint skrivet! Värsta föfattaren! :)

2008-04-07 @ 16:09:46
URL: http://nikolinaamanda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0