lång dag på akuten...

Cornelia kissade inte på hela kvällen igår och inte på hela natten..

Ringde vårdcentralen som sa åt mig att åka in till Huddinge akuten.. Barn ska kissa åtminstone var 6:e timme så nått stod inte rätt till.

Jag packade lite leksaker, extra kläder och lite välling o grejs (kände på mig att det kunde ta ett tag ) och tog sen bussen till huddinge sjukhus. Mötte Niko på bussen :) Kul med lite sällskap..

Sen blev det först kontroll av vikt och temp... Efter det en stunds väntat i väntrummet. Sen fick vi komma in till läkare som gjorde en undersökning och tog prover. Jag fick även massa vätske ersättning som jag skulle få i henne var
5:e minut. Sen var det en låååång väntan. Cornelia var så slö så hon låg mest bara och slumra i vagnen och jag satt och tittade på en liten kille som lekte som en galning. Hm, intressant... Mamman till barnet satt bara och åt hela tiden medan pojken rev runt grejer, hällde saft på golvet osv.. De kom och titta till oss ibland och pushade på ang. vätskan och till slut fick vi komma in till läkaren igen. ( Hade då vart där ca 4 h, så jag skriver detta i stora drag..) Men läkaren hade inte så mycket att komma med. Hon såg på prover att Cornelia var "sur" och "låg under" vilket betyder att hon hade vätskebrist. Hon var osäker på om hon skulle lägga in Cornelia eller inte, men tyckte vi skulle åka hem, få i henne massor av vätska och se om kisseriet sätter fart. Om det inte gör det blir det att åka tillbaks imorgon så att de får "fylla på" henne... Suck. Varför kunde de inte bara göra det påengång?? De ser ju hur orkeslös hon är och att hon knappt orkar gå eller stå, ändå ska man vänta och avvakta....

Hursomhelst... Jag åkte förbi jobbet med Corre på vägen hem, var tvungen att fixa några grejer. Sen sprang jag till Ica och handlade middag och sen bussen hem. Hämta Theodor på dagis ( siste man på plats ) och försöka få honom att gå hem. Laga mat, försöka få i 2 otroligt trötta barn mat och sen upp med dem i säng.

Jag e helt slut. Verkligen trött.. ska ta en lång dusch, käka middag ( vilket jag inte hunnit är ) och lägga mig framför tv:n. Soft.

puss

Kommentarer
Postat av: Nikolina

Vilken jobbig dag du har haft. Hoppas morgondagen blir bättre och att Cornelia kissar :)
Puss

2008-04-16 @ 21:18:50
URL: http://nikolinaamanda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0