sjuk dotter :(

Förskolepersonalen ringde idag. Cornelia var helt orkeslös. Hon bara låg på golvet och orkade inte leka eller göra någonting. Lilla pluttan. Hon har vart sjuk så mycket senaste tiden. Men det e ju tyvärr så när de är nya på förskolan..

Simon åkte hem och imorrn får jag vabba. Inte kul med tanke på allt jag har att göra på jobbet just nu.. fattar inte hur allt ska gå ihop nu när jag e borta. Men barnen är viktigast.

Efter jobbet åkte jag till Torvalla. Jag o Niko gick på gymmet hos instruktör och lärde oss ett passande program. Känns bra. Nu ska jag f-n komma igång.  Niko och jag har ju lite olika tider med jobb, skola och allt så det blir väl att träna själv ibland och med henne ibland. Får se om Bella kanske hakar på oxå?? Vore skoj :)

När jag kom hem tog jag och satte mig i soffan med en skrikande Cornelia. Hon somnade efter en stund. Simon och Theodor åkte till farsta och köpte Theodors första kalsonger :) och ett par jympaskor. Han var såå stolt när han kom hem och satte på sig ett par av kalsongerna och jympadojjorna och sprang runt. Ett riktigt lyckorus svepte igenom mig när jag såg hans glada, uppspelta dans runt soffbordet.
 
Jag och Cornelia hade inte haft det så väldans kul medan herrarna var borta.. C fick nämnligen ett riktigt diareé anfall igen och skrek och var ledsen. När jag sköljde henne i badkaret la hon sig ner och bara låg. Helt utmattad, så olikt henne. Eftersom hon blev sjuk redan i fredagsnatt och att det gått ett par dagar så kände jag att det nu var dags att ringa sjukvårdsupplysningen. De bad mig kolla så att hon kissar ordentligt så jag ska upp o kika i blöjan snart. Inge bra om hon är uttorkad...

Desperate housewifes har börjat igen och självklart satt jag klistrad framför säsongens 1:a program. nice. really nice. kikade en snutt på "grannfejden" oxå. Att folk orkar.

Har inte så mycket vettigt att skriva idag... Hoppas på en friskare, piggare och vaknare dotter imorgon.

puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0