Snick snack

Slutade rätt tidigt igår.
 
Åkte hem och parkera bilen, kliver ut och en kille som står lite längre bort säger - Du vet att avgassystemet håller på att ramla av va?? -ehh, ( böjer mig lite för att titta och ser hur det nästan snuddar marken ) ja just det, oj, eller jag menar, OJ det visste jag inte, gud, tack tack säger jag lagom utskämd.

Ibland undar man vart mina hjärnceller tagit vägen?! Det är som att de tagit semester och ligger på en fin lång strand nånstans lång, långt borta med en varsin fruktdrink i handen. De skrattar gott och funderar på att boka om hemresan och stanna lite längre...
Hursomhelst så verkar jag gå runt i min egna lilla värld som inte ens märker att bilen håller på att falla i bitar...

Jag hämtade ungarna och vi begav oss mot Bella och tjejerna. Theodor var såå gullig när jag sa att vi skulle gå till Simone och ropade till sina fröknar - Jag ska till min tjej, jag älskar henne.
I regn och rusk sprang vi nästan nerför alla backar till Bella. Längesen jag träffade Simone o Filippa ordentligt så det var skoj att komma dit. Vi drack god Cappuchino ( stavas det så Bella??) och Bella sprang upp på vinden o hämta ner massa skor och kläder som Cornelia ska få låna :) Toppen.

PÅ kvällen olja jag och simon kaklet.. snart färdigt nu köket. Så skönt och det blir så snyggt.

Innan läggdags tog vi ett varsitt glas vin ( eller halva vitt vin, halva 7-up ) och tittade på "den försvunna brandbilen" som är en gammal Beck film från 1990 typ. Jag och Simon var lite trötta och skrattade åt alla gamla ord de använde sig åt. Beck sa b la när han inte höll med Gunwald om nått: "snick snack" HA HA HA, jag vet att det kanske inte låter så kul här men det var kul i filmen. "ring 90 000"... som sagt, rätt gammal film. Men bra ändå. Jag gillar alla Polisfilmer.. men vi orkade oss inte genom hela tyvärr så det blir väl att se färdigt ikväll.

Jobbar förövrigt till 19 ikväll ( skoj skoj ) och underbara mamma ska passa guldklimparna. TACK!!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0