att göra lista!!

Japp så han man gjort det igen. Suttit och skrivit en "att göra lista"....

Fattar inte hur det kommer sig att jag alltid alltid har så otroligt mycket att göra hela tiden.

Jag springer runt här hemma som en flådd råtta. Plockar, städar, fixar, donar, lagar mat, dammsuger, putsar fönster, hänger tvätt, springer ut och hämtar post, rensar post, vattnar blommor, klipper gräset... ÄNDÅ finns det heeeela tiden nya saker att göra. Varför blir det aldrig helt färdigt????
Sen om man någon gång känner sig helt nöjd med städningen i huset och har en stund över är det bara att plocka ett valfritt alternativ på nästa listan. "-när-du-har-tid-över-listan"

Vad  som står på den listan just nu är:

* Anmäla mig till CSN

* betala en räkning jag glömt betala

* Framkalla kort från jul o nyår som jag missade när jag nyligen framkallde 650 bilder ( vilket jag märkte när jag satt o rensade dem bilderna)

* Sätta in bilder i album

* skriva i barnens "1a år" böcker

* sitta o kika runt på internet efter rolig aktivitet Theo kan börja med, han fyller ju 4 nu och det börjar bli dags..

* sätta upp ett rimligt träningsmål för min del, och sedan sätta igång med det...

* Rensa vinden 
   -slänga

* Fixa telefonjacken så att de fungerar

* köpa några telefoner så att folk kan nå oss, vi betalar ju förövrigt hemtelefonavgift varje månag så det vore kul om det fungera nångång

* Koppla in telefonerna

* Rensa bland barnkläder

* Rensa bland mina kläder

* sälja bilen

* köpa köksfläkt
  - byta ut

* Köpa blandare
  - byta ut

* måla på det sista i köket

* måla trapputrymme och hall däruppe

* Ta ner en gammal jättedammig lampa som sitter uppe i hallen

* köpa en ny lampa och sätta upp

* Rensa typ hela huset

* sälja pianot ( sorgligt, men det börjar bli dax ) det är så gammalt och tar upp så stor plats i vardagsrummet..

* köpa ett el-piano

* köpa några typ av hyllor att sätta upp där pianot stod.

Vill INTE komma på mer nu. Har redan föör mycket.

Älskar att fixa och dona i huset, men det känns ju aldrig som att trycket lättar. Vi kommer bara på fler o fler grejer som behöver fixas med/åtgärdas....

Nä nu orkar jag inte tänka mer på allt, nu blir det tv:n :)

Schyss



:

Kommentarer
Postat av: Nikolina

Nej, jag tror inte att störningsjouren kom.. men jag hörde att hans mamma kom hem så alla gick hem iallafall!

Men det var ändå irriterande och jag fick knappt någon sömn alls! :(

2008-08-12 @ 17:13:40
URL: http://nikolinaamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0