Gud hörde mina böner

Ja, som rubriken lyder. Simons feber gick ner under natten och han hade 38.2 när vi åkte. Visst var han rätt hängig hela resedagen men dagen efter var han som ny :)

          

1. I väntan på färjan
2. Sjuklingen har fått en blomma som tröst...

Vi har haft en sån otroligt härlig och rolig vecka. Toppen väder precis hela veckan vilket resulterade i total utevistelse på olika stränder och utflykter. GNskjiksjdjasjd vad skönt vi haft.

Vi har varit på stenstanden och sandstranden som låg nära stugan. Spelat massa strandtennis och fångat maneter,som det fanns väldigt mycket av...
Ätit på restaurangen och lyssnat på 2 duktiga trubadurer. Sen blev det matcher i bordsfotboll, eller vad sjutton heter det?? Jag tror nog Jenny var grymmast.

            

    

1. stenstranden
2. Söt Cornelia gillade att leka med stenarna
3. Jag och min kära vän maneten
4. Strandtennis :)
5. Bordsfotboll ( ha ha låter lite konstigt ) Jenny vs Andy Candy
6. Hungrig tjej äter pasta Carbonara

Sen har vi vait i mysiga Slite, som är en ort (by ) som ligger ganska nära Åminne där vi bodde. Där åt vi på ett väldigt mysigt café som hette "Humle och dumle". Morotskakor av inte denna värld och stooora bullar.

         

1. Gänget på "Humle o Dumle"
2. Godaste morotskakorna jag ätit
3. Jag och fina Edvin

Vi har vart på fårö och badat på "kanske en av världens finaste stränder" ( som pappa beskrev den ). :) Där åt vi naturligtvis oxå saffranspannkaka. Alltså inte på stranden, men på Fårö.Stavas pannkaka med 1 eller 2 n förresten????? Får aldrig nån kläm på det.

         

         

1. fårö färjan
2. Äter saffranspankaka på "ebba och Ebbes", tror jag det hette
3. Gladare unge får man leta efter
4. Skär
5. inga badkrukor här inte

Vi har vart på Pippiland såklart. Tittat på Pippiteater, åkt karuseller,badat och åkt rutschkana. Cornelia är så söt. Hon är överförtjust i pippi och pekade så fort hon såg nått som har med pippi att göra "pippi, pippi". Hon satt som trollbunden på pippiteatern och innan vi åkte köpte vi en liten mjuk pippidocka till henne.

              

              



Vi har vart i Lickershamn. Där gick vi på en grusväg upp på berget och tittade på en stor rauk som stod där. 1:a rauken för Andreas del, han har nämnligen inte vart på Gotland tidigare???????????? Sedan hittade vi en liten, liten strand bredvid bryggan där vi la oss och badade och fiskade resten av dagen. 

Vad har vi gjort mer...

Vi har spelat fotbollsgolf. Det var sjuukt varmt den dagen och helt vindstilla så vi gav upp efter 7 hål och satte oss i skuggan och åt tacobuffé istället. 

Sen har vi vart i Visby såklart. Tittat på fotboll på "lärkan" och spelat minigolf. Vi tittade oxå fascinerat på alla stora lyxbåtar som låg vid kajen. Snacka om att man blir avis. Jag blir oxå alltid så nyfiken på hur de ser ut innuti och försöker glo in så obemärkt jag kan för att tjuvkika lite.. Mycket prat om båt har det blivit under vackan. Jag är så otroligt sugen och bara vill ha en segelbåt efter att jag pluggat färdigt. Har så många härliga barndomsminnen från våra seglarsemestrar som jag gärna vill att Theodor och Cornelia oxå ska få uppleva.Simon e oxå sugen och vill men tycker det e lite dyrt. ja ja, vi får se hur det blir.

Lite shopping blev det oxå. Finns en otroligt bra butique som heter "Missisippi" där. Måste besökas av alla kvinnliga shoppare. Skulle kunna hittat hur mycket som helst i den affären... Men jag försökte begränsa mig. Jag köpte 2 plagg och Jenny ett par riktigt fina sandaler. Eller det var som floppisar fast jättefina och riktiga om ni fattar. Inga sånna i plast man köper på ica för 40 spänn.  

Mycket grillning vid stugan har det blivit oxå. Mycket mat i allmänhet. Gott, gott , gott!!! Matdokumentation har blivit som ett måste under resans gång ;) F-n vad Jenny och Andreas måste vara trötta på min kamera som hängt med precis överallt och stuckits upp i deras ansikten titt som tätt. Men många fina bilder har det blivit, närmare bestämt 600 st....

Ja ALLT som hör en riktigt bra semester till har vi gjort under resan.

Jenny, Andreas och Edvin är ett otroligt roligt resesällskap och jag bara äskar dem. Man kan inte göra annat. Otroligt glada, spontana och underbara. Hoppas på fler resor med dem. Puss på er och tack för veckan på Gotland.

Jag har somsagt sjuukt mycket bilder och kommer lägga in några lite då o då, när jag har tid, för dem som vill kika!!

Hej o hopp gummi sn-pp!!

Kommentarer
Postat av: Nikolina

Jag kan nog inte börja förrän jag får lön och det är den 15:e. Då tänkte jag köpa 10 ggrs kort. Skulle vara skitkul om du ville haka på o bränna lite fett o skapa muskler med mej :D



Vad rolig er resa verkar ha varit! Vill också till gotland. Det är så fint. Theodor och Corre måste ha haft det jättekul :)



Pusspuss

2008-08-01 @ 13:57:13
URL: http://nikolinaamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0