GAAAH. Varför dessa sjukdommar just nu...

Så var det dags. Imorgon åker vi till Gotland. Ska bli såå himla kul och mysigt och skönt. Har längtat.

Dock har vi ruskig otur under vår semester.

1:a semesterveckan i Nyland: Theodor får hög feber under några dagar. Vi får ta det lugnt och många av våra planer får bromsas..

2:a semesterveckan: Vi har det ruskigt mysigt sön-ons. Vi äter frukostar på balkongen, gör pickninckar på olika stränder och grillar.
Ons - Simon blir sjuk. Hög feber. På em åker vi till Bella o barnen och har det lika trevligt som alltid. Cornelia blir oxå dålig senare under kvällen.
Tors- Jag och Theodor åker ner till Bella på em och har det mysigt med Bella och tjejerna. Vi äter middag där och stor barnen får mumsiga glassar innan vi åker hem till sjuk-lägret.
Tors-sön
- Simon och Cornelia har legat däckade med hög feber. Simon har legat på 40.7 som högst.
 Lördag - Jag och Theodor flyr från sjuklingarna och åker till storesyrran som det var föör länge sen vi träffade. Vi pratade och åt sommarvåfflor. Det ni. Det var riktigt gott. Sen bar det av på läkarbesök för simon och Cornelia. De hittar ingenting men misstänker att simon kan ha Körtelfeber ( vilket håller i sig ca 3 veckor.. kul ) men han får ändå ett penicillin som läkaren säger kan hjälpa. Jaha???
Söndag ( idag ) Simon har haft över 39 hela dagen och vi börjar inse att han nog inte kan åka med imorgon till Gotland. Buhuuuu. Jag har packat och grejat och survat resten av familjen hela dagen. Och hoppats på att Simon bara plötsligt ska slänga av sig täcket och säga "behöver du hjälp med nått älskling?? Vad kul det ska bli med Gotland imorgon"

Vi har iallafall kommit fram till att om han ej kan åka med imorgon så kommer han att ta en färga nån dag senare, så fort han känner sig bättre. Vilket vi hoppas blir på tisdag eller senast onsdag. "blir jag inte frisk förens lördag så kommer jag ändå, jag ska till Gotland"

Simon sover djupt här bredvid i gästrummet. Han snarkar ljudligt. Cornelia vägrar att sova. Hon svansar runt här nere i lekrummet.

Kameran är nerpackad, filmkameran laddad, 1 ton kläder nerpackade, sängkläder och handdukar i stoor väska, skötväskan är städad och packad och plånboken full med pengar... Kan man köpa Simon frisk NU så skulle jag vara redo att betala ganska mycket.

Jag ska vattna lite blommor här, plocka med det sista, försöka få barnen att somna ( Theodor kom just nersmygandes nerför trappan ) och sedan be en kvällsbön. "snälla gud, gör Simon frisk tills imorgon så att han kan följa med och göra våran Gotlandsresa komplett. Snälla gud. Sen ska jag inte be om nått mer på länge. Ok????? Dendär lottovinsten kan vi skjuta upp, det e lugnt. Ingen brådska med det. Förlåt att jag tjatat så mycket om det. Det e ju bara en världslig sak. Det jag ber om nu är faktiskt på riktigt, nått viktigt. Du förstår väl?? så jag kan räkna med att Simon är frisk imorrn då?? Ge mig nått tecken e du snäll så jag vet att du hört mig och fattar vad du behöver göra. Jag ska sluta att svära förresten. Helt. Lovar. Vet att det slunkit ut nått fult ord ibland, men det ska bli skärpning med det. Och dethär med kyrkan. Det var inte så längesen jag var där faktiskt. Fast det ska bli skärpning på den punkten oxå. Söndagar ska now on helt läggas åt söndagsmässa och söndagsvila. Fast då får du nog först fixa nån städhjälp som fixar med tvätt och dammsugning och sånt om 1 dag i vekcan ska läggas åt vår visad tro till dig. Jag menar vi kan ju inte trolla direkt. Men ska vi säga så då??"

Äh nu lägger jag ner. Får väl se om Gud hört min bön. Annars ska vi andra iallafall njuta av gotlandsresan och fira Simon med en stor grillfest när han kommer.

Puss och godnatt.

Ses om 1 vecka

Kommentarer
Postat av: Nikolina

Åh, stackare! Vilken otur ni har va! Stackars Simon och er.. men hoppas att han blir frisk och kommer upp någon dag senare! Och att ni får en fin och rolig vecka på Gotland!

Puss älskar er!!

2008-07-21 @ 00:21:33
URL: http://nikolinaamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0