KÅLMÅRDEN 18-19/6

En mini semester. För bara familjen. En otroligt mysig sådan. Och välbehövd.

Gud vad vi hade det skoj. Inte minst Cornelia och Theodor. De var pigga och glada under hela resan.

Jag lägger upp lite bilder och berättar lite om resan med hjälp av dem.

För er som inte vart på Kolmården - ÅK DIT ( speciellt om ni har barn ) Bo isåfall på "vildmarkshotellet". Där fanns det pool, en för vuxna och en mindre för barn. Sen finns det restaurang på hotellet där det till middag erbjuds barn-bufé. Vilket vi vuxna oxå åt av. Det var det många som gjorde. Man betalade 20 kr mer än barnen och fick äta så mycket man ville :) GUUUD vad jag åt  "asså det e helt sjukt vad du äter Matilda, hur f-n får allt plats"? Simons kommentar då jag 20 min efter att alla andra var klara fortfaranda satt och tryckte i mig. Tror jag förbrukade 6 talrikar. Och efter att jag ätit upp på en talrik kom servitrisen och frågade "smakade allt bra?? Fullt med mat i munnen ( från den nya talrik mat jag förstås redan börjat vräka i mig från )nickade jag lite generat och fortsatte sen äta. Efter varje talrik kom hon och frågade likadant. Simon skämdes lite, fattar inte varför... Men det var ju så gott och man fick ju äta så mycket man ville. Då MÅSTE man ju passa på. ;) En till sak som var toppen var att det fanns barn-bio precis bredvid restaurangen så dit smet Theodor iväg efter att han ätit upp. Nöjd och glad. Cornelia satt och ritade på duken ( ja, det skulle vara så ). De hade pappersdukar, vita com man kunde rita på och på varje bord stod en korg med pennor. Helt genialt.

på morgonen fick vi frukostbufé ( vilket ingick i paketet vi köpt ) och det var nog den mysigaste frukost vi alla 4 haft tillsammans någonsin. Vi satt ute på en terass, vid räcket med världens utsikt. Helt vindstilla, solen lös och massor av god frukost. Inte illa. Inte illa alls.

fördig babblat, här kommer bilderna:

1.           2.            



3.
           4.          



 5.

1. MOT KOLMÅRDEN!! Vi hade såklart glömmt att kolla upp hur man åkte, men ett samtal till Johhny boy räddade oss :)
2. Vi åker Linbana. Vi köpte åk kort så vi kunde åka hela dagen. :)
3. Äter lunch vid "bamse´s värld"
4. Bamse himself
5. Cornelia klättrar                


                                   6.

                                                                 6. Otroligt fin bild på vår vackra dotter

7.          8.            





9.
  10.                                                                                                       

7. tittar på djuren
8. Cornelia kunde stå långa stunder och nyfiket titta på djuren
9. glad skit
10. Här kikas det igen..


11.
           12.



13.              14.             



15.
       


11. Theodor var så sött med sin karta. Han höll den i stort sett hela dagen och tittade då och då op den och förklarade för oss vilken väg vi skulle gå..
12. Cornelia nyfiken på en liten get
13. Jag och Theodor red på kameler. Han var så modig och satt under hela rundturen med ett stort leénde på läpparna :)
14. Shit vad noshörningarna var STOOOORA
15. Åhhhhh älsklingselefant. Så fina var dem!!




16.                  17.      


18.


16. Självklart var vi på delfinshowen. Barnens ögon var stora som pannkakor. Efter att ha sett showen har jag bestämt mig för att nångång surfa på en delfin. Såg riktigt kul ut.
17. Vilar oss lite på hotellrummet
18. Efter en lång dag på djurparken badade vi i hotellets pool.



19.      20.


21.      22.   

19. Mumsiga barn bufén
20. Trötta barn. Jag o Simon kollade fotbollen såklart..
21. Myyysig frukost
22. Nämen titta, jag e med oxå

23.    24.

23. Dag 2 åkte vi med bil in i safariparken, där man åkte mitt bland alla farliga djur. Girafferna gick på led. Minst, större, störst.
24. En pigg björn. Jag blev lite orolig att personalen missat att ge den sin frukost...



25.
    26.


27.                 28.

25. Cornelia och Theodor tyckte att sjölejonen och sälarna var jätterolig att titta på. Speciellt 1. Det var ett gammalt ( mycket fult ) sjölejon som lät jätteroligt och nyste och hade sig. Cornelia härmade sjölejonet och skrattade.
26. Tiger wolrld ( inte många där dagen innan midsommar, skönt )
27. Gladis
28. Vi alla blev fascinerade av påfågelns häftiga fjädrar

Kommentarer
Postat av: Nikolina

Åh, nu vill man ju också dit! Speciellt efter att ha sett filmen också :)

2008-06-26 @ 22:30:54
URL: http://nikolinaamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0