Midsommar på Gunnan -08

Midsommar blev fantastiskt lyckat.

Vi tog bilen och åkte till Bredvik på fm och blev där hämtade med lilla båten och ALL vår packning. Såg ut som att vi hade tänkt stanna 1 månad kan jag tro. Men det blir ju så mycket när man har 2 barn. Man vet ju aldrig vad det blir för väder så man tar ju med alla tänkbara uppsättningar. Regn, varmt, kallt eller blåsigt kanske?? ;)



det var iallafall jättefint väder på midsommar. Som omväxling...

Vi blev uppmötta på bryggan av mormor Lena såklart och vi gick för att packa upp i den lilla stugan vi skulle sova i. Johanna och Joakim kom lite senare och midsommarfirandet kunde börja..

             

Ha ha, jag och syrran ska på bilden längst till höger försöka hoppa upp så att huvudena kommer i ringarna när kortet tas.. men nån tog för snabbt..



Vi gjorde verkligen allt som hör en midsommarafton till... Började med sill-lunchen. Mamma hade som vanligt gjort egna sill burkar med olika smaksättningar och kryddor. Synd att jag själv inte äter med det blev succé som alltid. Det fanns ju annat jag som inte gillar sill ( blääää ) kunde äta.. paj, potatis, ost och bröd och sånt :)

         

                
Efter lunchen blev det en liten paus ( vi spelade pingis en stund uppe på dansbanan ) sen gick vi tipsprommenad. Theodor gick med mormor Lena och Johanna o Joakim..

Efter det dansade vi har jag för mig. Anders tog sin gitarr och sedan försökte vi tillsammans allihopa komma på allt man brukar sjunga, och jag tror vi fick med de flesta traditionella "dansa-runt-stång" låtar. Theodor tyckte såklart att det var väldigt kul, speciellt "björnen sover"..

     j

Efter dansen blev det dags för lekar/tävlingar. Anders var lek-ledare och hade tillsammans med simon, Joakim b la satt ihop massor av skojiga tävlingar...

              



Vårat lag hette "the Pirates" ( jag , simon, theodor och Cornelia hade när vi anlände till ön piratmössor på oss allihop och sjöng sjörövar-fabbe ) och bestod av mig, Simon, Theodor, mamma, johanna, joakim, Jesper, Erik, Maria och Lasse. Vi var ett otroligt taggat lag som gav allt i alla tävlingar. De olika grenarna var : Säckhoppning, potatis på sked ( ja jag vet att det ska vara ägg egentligen ), transportera vatten, och dragkamp. Och vårat lag VANN!! Yippi. Final grenen stod mellan vårat lag och ett annat lag ( vi var 4 lag från början ) och Joakim samlade ihop oss alla innan för att snacka taktik. Taktiken funkade klockrent och vårat lag ( med 3 tjejer ) vann mot ett annat lag med bara grabbar. Det ni . *sitter och spänner mig lite *--- Våran taktik var att joakim som stod längs bak höll takten hur vi skulle rycka ( istället för att dra hela tiden ) så han gastade där bak : RYCK RYCK RYCK RYCK. Vi var så otroligt synkade och la all kraft på våra RYCK och andra laget tappade då balansen...
 
Sen blev det bad från bryggan, finns grejer att berätta om det med men jag börjar märka att denna text blir alltför lång...

    

Senare blev det grillning och prisutdelning för vinnare av tipsprommenad. Theodor hade vart framme vid prisbordet MÅNGA gånger och spanat in en mini-kikare som han väldigt gärna ville ha. Vi sa till honom att det var fler som var med och tävlade och att vi får se vem som vinner...
" vinnare av barn tipsrundan är en pojke som helt själv svarat rätt på 10 av 12 frågor. Han är oxå den yngsta deltagaren. Vinnare är THEODOR".... Alla applåderade och Theodor´s ögon blev stora som tefat. Man såg hans lite tveksamma blick " ja det var du som vann Theodor, upp och hämta priset ". Theodor gick fram till prisbordet och tog såklart den lilla kikaren han tittat så mycket på. Sen kom han överlycklig tillbaks till bordet. Jag kan säga att det var svårt att hålla bort tårarna för man blir så glad när man ser honom så lycklig som han blev... Mormor som hade gått rundan med Theodor var så stolt och satt och skröt om hur duktig han varit och att han riktigt funderat innan han svarat och svarat på alla frågor själv... så gulligt.

    

Efter mat och läggning av barn blev det cracy dancing på dansbanan. Simon gjorde nån speciell fot dans som vi andra så gärna förtränger.. ha ha. Alla var iallafall på G och dansade på så det var riktigt skoj. corre vaknade vid 01.30 tror jag det var så då tackade jag för mig och gick in och la mig och gosa med henne tills vi somnade. Mycket nöjd över dagen...

Har förövrigt ett VÄLDIGT ROLIGT filmklipp där Anders sjunger " Vår bästa tid är nu..." Han e jättemusikalisk Anders och kan spela gitarr och allt men just dethär var bara så roligt.. Han riktigt lever ut texten, ställer sig mitt på dansbanan, och ylar som aldrig förr " du sjunger fel text Anders " hör man mamma i bakgrunden... ha ha ha






puss


Kommentarer
Postat av: Nikolina

Haha, skrattade till flera gånger när jag läste det här inlägget. Du berskiver och skriver så roligt, man förstår verkligen att ni hade kul!! :)

Puss

2008-06-30 @ 20:28:21
URL: http://nikolinaamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0