Öroninflamation, magsjuka o vårprommenad..

Det hade börjat rinna från Cornelias öra igen så igår åkte hon och jag till vårdcentralen. Mycket riktigt, öroninflammation på båda öronen. Stackars lillaskruttan. Gick till apoteket och hämta ut antibiotika, örondroppar och kräm. Så nu ska hon bli frisk. Läkaren tror att hon kan vara ett s.k öronbarn så vi ska dit om ca 2 månader och titta igen. :(

Fick sms från mamma som skrev att hon legat magsjuk hela natten. Syrran o hennes kille var magsjuka några dagar tidigare och nu var det tydligen hennes tur. Stackarn. HATAR magsjuka. Jahapp, så när är det våran tur då? tänkte jag direkt. Inatt sätter det väl säkert igång. Pust.

Jag berättade för Jenny om magsjuke epedemin i min familj innan vi träffades men hon trodde inte vi var smittade utan att det borde brutit ut, så jag o corre tog tåget och åkte in till dem. vi åt på en jättemysig lunchrestaurang. Mums. Jenny får inte äta eller dricka nån mjölk ( de tror att det kanske e mjölken som Edvins magknip beror på ) så vi tog en prommenad med vagnarna i vackra vädret och kollade utbudet av mjölkfria mjölker ( lät lustigt ) på en affär längre bort. Sen prommenerade vi tillbaks till dem och fikade en stund innan jag o Corre åkte hem för att hämta Theodor. Mysigt att träffa dem. Det är det alltid. Edvin e fortfarande såå liten. Sötnos.

Under em och kvällen väntade jag bara på att börja känna av illamående, men det kom aldrig :)

Niko och Tommie kom förbi när ungarna laggt sig och vi tittade på "ond aning" med Sandra Bullock, skitbra film. Rekommenderas.  Fast Tommie somnade efter 10 min och snarkade så att taket nästan lyfte ;)

Nu är det Fredag och jag har städat hela förmiddagen. Så skönt. Älskar när det blir rent och fint. Matilda "Bree"...  Corre sover och jag ska passa på att duscha, raka benen och allt sånt. Ikväll kommer Jenny, Andy och Edvin och det blir tacokväll :)

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0