Påsken

skärtorsdagen var jag hemma och vabbade för Corre borre. Hon var fortfarande inte helt feberfri och det måste de ju vara för att få komma till dagis. Theo stannade oxå hemma eftersom han ändå bara skulle ha gått halvdag annars, så det kändes lite onödigt.

Vi tog en sväng till willys och handlade påskmat och påsk-kärring-utstyrsel till Theodor. När vi kom hem fixade vi påskfint. Jag hämta ner "påsklådan" ( guud så vuxet ) från vinden och sen pyntade vi med lite tuppar och kycklingar, satte fjädrar i påskriset. Sen ville Theodor vara påsk-kärring, så vi satte på honom det nyinköpta förklädet och lilla påskluvan, eller vad heter det??? Hm, påsktyg?? PÅskhatt?? Nej fan, det e ju ingen hatt... nåväl, ni fattar kanske vad jag menar. PÅsk schalen, hm.. sjalen?? Så kanske det heter!!!! Sen blev det sminkning. Små härliga fräknar, röda kinder och mörka ögonbryn. Theodor sprang och tittade sig i spegelt och blev överförtjust i vad han såg. Vi tog en sväng förbi mamsen o Niko och visade upp fina påsk-kärringen som fick lite godis som tack för titten. Väldigt uppskattat.

Långfredagen - Var verkligen låååång. Städade och dammsög och slet hela dan för att vi skulle få hit massa folk på kvällen. Usch, känner mig såå usel när jag sätter barnen åt sidan för att städa. Städa liksom. Men det behövs ju. Och tyvärr tog det typ hela dagen för det var nästintill kaos innan. Vi hade en trevlig kväll iallafall med mamma, pappa, johanna, joakim och Anders här. REiktigt mysigt. THeodor var överlycklig med så många lekkamrater här samtidigt som var och en fick sin beskärda del nere i lekrummet där Theodor ville laga mat åt dem. Pappa fick pizza.
Vi åt en massa god påskmat, drack mumsiga saker och snaska påskgodis. Det blev sent och Lena o Anders gick väl vid 01.30 nångång, så vi kom i säng sent.

Påskafton - YIPPI Corre vaknade vid 05.00 tiden och hade haft ett diareé anfall i sin säng. Det var bara att släpa sig upp, trösta, bada, bädda och tvätta. En stund senare i vår säng kräks lilljäntan. Ännu mer YIPPI. Det känns att man lever. Bara till att byta sängkläder igen. Jag o Simon var trööööötta hela dagen. Vi 14-tiden tvinga simon sig ut och lekte med Theodor 2 timmar. Medans passade jag o Corre på att sova. Så skönt. Middag hos svärisarna på kvällen. Myspys. Supergod mat, som alltid. Avslutade kvällen med poker, där Simon blev kvällens stora stjärna.

Påskdagen - funderar, hm, det var igår va?? Vad gjorde vi då?? Funderar ännu mer... Jag var iväg med ungarna nånstans. Det står helt still. Funderar på om jag börjar bli senil. Kommer iallafall ihåg att Johhny kom hit och hjälpte oss slipa ner kaklet i köket. Japp, renoveringen fortsätter. Jag målade köks-soffa. Sent. Nångång efter ungarna laggt sig. Vi spelade TP samtidigt. Johnny utklassade. Som vanligt. Så allmänbildad den killen. Den som ändå har tid att läsa en bok. Lyllos. Kollade på sista Wallander sent sent... Den var sorglig. Gillar Wallander. Så synd att det inte kommer nån mer film... Tittade på "bakom filmen" efteråt, extramatrial. Brukar aldrig göra det. Men det kändes som ett fint avslut på nått sätt. Goodbye Wallander. I Will miss you.

Annandag påsk - Åkte med mamsen o vår familj och kollade kakel på morgonen. Vi hittade ett på Bauhaus som vi bestämde oss för. Sen stack jag, barnen och mamma till gammelmormor som vi inte träffat sen i jul. Kul att se henne och man tänker alltid när man väl träffar henne att man ska bli bättre på att höra av sig. Hon bor ju så nära. Vi käkade lunch, fikade och passade på barnen. HELA TIDEN. Hon har typ 50.000 fotoramar, porslinsgrejer och massa annat som inte får tappas i golvet. Jag var trött efter 2 timmar och vi åkte hem till mamma där vi spenderade resten av em. Hemma var simon o farmor Marie i full gång och kaklade köket så det var bäst att vi höll oss undan. Det blir jättefint hemma. SJUKT jobbigt att ha konstant skitigt och stökigt när man renoverar men jag ser såååå mycket fram emot slutresultatet. :)

PUSS, nu blir det tv:n resten av kvällen




1. Theo som söt påsk-kärring
2. Påskmiddag hos oss
3. Corre käkar påskägg
4. Målning av påskägg
5. Den glada pokervinnaren
6. Johhny boy o Simpa river kakel
7. Cornelia med gammelmormor


Kommentarer
Postat av: Nikolina

Vilka söta bilder :) Simon ser lagom nöjd ut ;)
Puss

2008-03-25 @ 21:28:58
URL: http://nikolinaamanda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0