Bert !!!

Tjena, tjena mittbena!!

Jag har varit lite seg på att skriva, men jag sitter inte så mycket vid datorn när det är sånt UNDERBART väder ute. Riktig sommar i helgen. Jag och ungarna åkte till Haninge en stund på fm. Handlade lite mat och kikade i leksaksaffären, det var såklart väldigt uppskattat. Theodor tjatade till sig en ny bil, dålig karaktär man har ibland.  Sen åkte vi hem och gick ut på altanen. Niko och Tommie kom och satt och tjöta med mig länge i solskenet. Ungarna badade första gången i sin lilla pool.. så underbart. Passade på att vattna pionbuskarna oxå...

              

Sen gick Niko och Tommie en stund och jag packade ihop allt och gick in med barnen. Vi gick och la oss en stund, supertrötta av värmen alla 3, men en liten stunde senare väcktes jag av telefonen som ringde. Theodor skulle åka till farmor o farfar och få sova över natten ( vilket han tjatat om och längtat efter ) och det var nu farfar som ringde och sa att de var på väg till stranden för att hämta upp honom. Jag fick stresspacka en ryggsäck, väcka barnen och bära dem till bilen. Åkte ner till stranden och efter en stund kom farfar o farmor och hämtade upp honom. Han var så söt i sin flytväst, och vinkade till mig och Corre tills han var långt ut.

Jag och lill tjejen åkte hem igen, lagade supergoda köttfärsbiffar med vitlök och fetaost och sen kom Niko och Tommie. Vi åt och drack gott vin. C somna rätt tidigt.. Vi fjanta oss ett tag och sen fick jag och Niko värsta ideén.  ha ha, värsta och värsta.... Niko kom på att hon hade Bert filmer hemma hos sig och vi började i kör sjunga "äskade ängel, du e stark"...  uppspelta tog vi en prommenad upp till dem ( Tommie fick stanna kvar och vara nanny ) för att hämta filmerna. På vägen såg vi kanske jordens största padda :) Alldeles plötsligt skymtade jag nått stort som rörde sig på gångvägen strax framför oss.. och det var den. En stor , fet padda. "ha ha, Matilda blev rädd för en liten groda" säger Niko när vi kommer tillbax till Tommie. En liiten groda??????? Hade du glömt att sätta in linserna Niko??

              

Hursomhelst, sen blev det BERT för hela slanten..( Mot Tommies vilja..) Så jäkla rolig. Vi kollade filmen från när de var på klassresa. Lill-Erik försvinner i skogen, Torleif spelar på sitt munspel och Klimpen blir snäll. Bert e kär som vanligt, i Paulina... ha ha, vill se filmen när Lill-Erik ska börja i klassen. Nått rykte startas i skolan om att den nya killen ( lill-erik alltså) e värsta stora killen som spöat ner folk... Klassen är överförtjust, nu ska ÄNTLIGEN klimpen tystas. De ropar i kör "Stor-Erik, Stor-Erik)Sen öppnas dörren till klassrummet och klassen tystnar.. in kommer en liiiiiten kille med blå hängselbyxor, sjömanskeps och petar sig i näsan. Klimpen ställer sig upp "Lill-Erik, Lill-Erik"... ha ha, fan vad man tyckte filmerna var bra när man var yngre, sånna minnen att titta på dem såhär 10 år senare...

Nu ska jag gå och äta lunch!!

Fisk på kroken, nu stänger jag dagboken!!   ( lägger in lite bilder senare )

Lite sötbilder från i Söndags            


Kommentarer
Postat av: Nikolina

HAHA vilka bilder :D

2008-05-15 @ 21:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0