Valborg med gänget!!!

Igår var det Vallborg. Gänget var här ( alltså Jenny, Andreas, Johnny, Erik och lilla Edvin ). Johnny the drinkmaster gjorde supergoda drinkar med jordgubbar, lime och färska kryddor. Riktigt duktig e han. Dock var de ganska starka så man fick dricka dem med måtta. Vi lyssnade på musik, fixa mat, grilla och sprang runt efter barnen som var aningens uppspelta( Johhny fick en ny bästis ).Ja, inte Edvin då, han åt mest :) Och var söt. Supersöt. ( kolla in bilden med öronskydden ).

Till slut var all grillmat fixad och drinkarna uppdrukna och vi satte oss och åt och drack gott vin. Vi var alla superhungriga så all mat gick åt..

Efter det gick vi upp till brasan här på rondo. Värsta brasan asså. " men brukar de typ inte sälja lotter och sånt vid majbrasor"- Jennys reaktion när hon såg den STORA tillställningen :) Ha ha... vi spelade lite boul i regnet och sen tände de på brasan. Det var varmt och skönt. Och mysigt. Det var faktiskt fin utsikt oxå så det var ju inte helt fel.. Edvin sov sött i vagnen och Theodor och Cornelia sprang runt. Theodor höll för ögonen och kastade pinnar i elden. HAn verkade tycka det var spännande. Efter en stund vid brasan beslutade vi att gå tillbaks hem, in i det torra. Simon var fortfarande sugen på att spela boul.. men han blev nerröstad.

När vi kom tillbaks hem la vi barnen och sen fixa jag o Jenny till en smarrig glass efterätt med jorgubbar, bananer och chokladsås. Just det grädde oxå. Lagom nyttigt men ack så gott!! Vi drack kaffe till och sen var Johnnys iver för stor för att vänta längre : NU SKULLE DET SPELAS. "När o fjärran" hette spelet. Johnny är ju känd som geografi proffs så Andreas mungipor drogs upp rejält när lottningen visade att han skulle vara i samma lag som Johnny. JAg var med Erik och Jenny och Simon spela i samma lag. Det visade sig att jag inte hade hamnat i nått dåligt lag och Erik ( och jag: som kunde svaret på Tjorven frågan: jag e grym ) gav dem ett rejält motstånd. Efter en lååång stund börja vi damer tycka att vi snart skulle runda av spelet så vi satte en äggklocka på 23 minuter... vilket visade sig bli, ja du, ganska mycket längre än så.. Jag o Jenny mös i soffan under filtar ( oj, detdär lät lite fel ) och hjälpte till allt vi kunde med de rätta svaren, eller nått, därifrån.

Det var en jättemysig kväll ( som alltid med det sällskapet ) och Jenny och co. åkte nångång efter 01.00, tror jag. Eller vad var klockan Jenny?? Så kul att få gosa lite med Edvin och Theodor tyckte oxå det var mysigt med bebis. Han klappade försiktigt på Edvin och pussade flera gånger - vad söt han är! sa han. Han har kommit upp i åldern när han tycker bebisar e söta och spännande. Sen satt vi andra och snacka massa innan jag gav upp vid 03.00 och gick upp och la mig....

Tack alla fina för härlig valborgs kväll!! PUSS

                  


              






1. Coolaste o finaste Edvin
2. Drink kungen
3. Blöta men glada vid majbrasan
4. Byte av fotograf..( dansar Andreas??)
5. Theo under the umbrella
6. Corris och morsan
7. Theo kastar pinnar i brasan
8. MUMS

9. snyggo Jenny och Eddi softar i soffan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0