konstiga drömmar..

Jag har drömt så otroligt konstiga drömmar den senaste veckan. Varje natt har jag drömt drömmar som jag kommer ihåg. Starka drömmar. Långa drömmar.

Inatt drömde jag att det var julafton. Mamma, pappa och Johanna var med i drömmen. Barnen fanns, men jag såg dem aldrig.. Vi skulle föbereda inför maten men upptäckte till förskräckelse att det saknades massa mat. Vi hade inget vörtbröd, ingen ost, inga saffransbullar eller julmust. Ja det var en hel del som saknades kom vi fram till och jag och Johanna bestämde att vi skulle åka till Ica i centrum för att handla. "Tänk om de inte har vörtbröd" tänkte jag och Johanna men mamma försökte lugna oss " De vore ju dumma om de inte har vörtbröd nu när det e jul och allt". Flera gånger upprepades detta.

Sen kom jag och Johanna till affären. Vi letade stressat efter vörtbrödet. Vi ville ha detdär som vi alltid brukar ha. Det med russin i. Men vi hittade inget. Johanna hittade tillslut nått bröd, som var mer grått än brunt i tunna, tunna skivor och ville att vi skulle ta det. Det stod ju vörtbröd på påsen. Jag blev så besviken. Detdär var ju inte RIKTIGT vörtbröd.

Sen kom vi på att vi ville ha hårt julbröd oxå och hämtade det. Plötsligt kom jag på något som fick hela världen att rasa. RÖDBETSSALLAD. Jag hade ju glömt att göra RÖDBETSSALLAD. Den hemgjorda rödbetssalladen som mamma gjort varje år. Som är såå fruktansvärt god till de hemmagjorda julköttbullarna. HJÄLP!! Vad skulle vi ta oss till?!
Jag bestämde mig för att vi måste göra rödbetssallad. Iallafall en liten bunke som skulle räcka för dagen.



( Såhär ska det se ut. Både rödbetssallad och vörtbröd. Köttbullarna på spisen.)

I nästa sekund står jag och gör rödbetssallad. Potatis behövde jag inte tänka på för det fanns färdigkokt sen dagen innan. Jag var stressad. Jag var tvungen att fixa dethär. Rädda julafton....

Mitt i mitt rödbetssallad görande vaknade jag till av alarmet på telefonen..

Det låter ju som en kort dröm. Men den kändes lång och var väldigt känslostark. Undra vad drömmen hade för budskap??!!

Har du drömt nått knasigt på sista tiden??

Kommentarer
Postat av: Nikolina

Haha :D Du kanske var hungrig ?? Varför va inte jag med för :( haha..



Jag har inte drömt något knasigt på sista tiden vad jag vet, men mamma berättade också att hon drömde något knasigt. Att en massa i släkten var hemma hos oss och att något planerat också gick fel :/

Haha.. tycker din dröm va ganska rolig ändå. vet ju att jul maten är superduper viktig för dig :)

2009-04-23 @ 22:45:31
URL: http://nikolinaamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0