19 dagar till bf

Dagarna går sakta, sakta framåt.

Jag tycker mig hela tiden finna tecken på att förlossningen ska vara på G, men icke. Inte än.

Lite har jag iallafall haft för mig under vecka. Här kommer några bilder...






Simon och Theodor lyckades bygga ihop denhär fina spindelmannen av lego



Jag var barnvakt åt söta Elvira en dag. Vi lekte hårfrisör och var inne och fikade på Simons jobb



Simon har fyllt 28 år !! Han hade bestämt lasagne till middag. Kvällen firades lugnt med hans föräldrar och syskon.



Mormor Lena har kommit hem från Fårö :) Hon kom förbi en kväll o hälsade på och skämde bort barnen med presenter från Gotland. Hon hade hittat den perfekta presenten till bliviande panteologen Theodorus. Massor av dinosauriedelar i trä som skulle sättas ihop på rätt sätt för att bilda ett dinosarieskelett.

Igår tog jag en tur till farsta med Niko. Min mascara har varit slut i säkert 2 månader men jag har aldrig gett mig iväg för att köpa ny, men nu var det dags. Vi lunchade och pratade och hade det trevligt. Sen hittade jag lite fina grejer till barnen. Jag brukar nästan aldrig köpa kläder till dem så det kändes som att det oxå var på tiden. Förutom byxor till Theo så blev det en ballerinaklänning till Cornelia ( som hon ska ha på gympan ) och en spindelmannen dräkt till Theodor....

Ni kanske tänker "typiskt att köpa klänning till tjejen och superhjälte kläder till killen", men det e så de vill ha det. Cornelia älskar Hello kitty ( varför vet vi inte ) och Theodor leker var och varannan dag att han e spindelmannen...Hade det varit tvärtom hade jag köpt tvärtom.



Cornelia var så glad i sin nya klänning och dansade runt på golvet en lång stund.



Theodor såg ut såhär då han vinkade hejdå till mig i dörren imorse..

I morgon vankas det 50-års fest hos Simons föräldrar. Alla hans kusiner kommer, så vi blir några stycken. Det ska bli kul att träffa dem och komma iväg hemifrån lite.

På söndag har vi inga planer ännu, men det blir väl kanske att förbereda sig för skolstarten på måndag... Snart är dessa lata dagar blott en minne...

Från att sova till att läsa kurslitteratur, skriva arbeten, gå på lektioner, ploppa??!! ut en bebis , gosa med bebis, lära känna bebis, amma, byta blöjor, åka på aktiviteter med barnen, börja träna, städa, gå  på vagnprommenader osv....

JAG LÄNGTAR!!! Det gör jag verkligen. Ett så lugnt liv jag lever nu passar mig inte.

Puss och hej / längtandes tjej

Kommentarer
Postat av: annie

Grattis till graviditeten sötnos! :D

2009-08-23 @ 20:24:36
URL: http://lillaannie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0