50-års fest, sjukdom och skolstart

Fredgasnatt vaknade vi av en kokhet Theodor som kom upp till vårat sovrum. Närmre 40 graders feber hade han. På lördagen skulle vi fira Simons mamma som fyllt 50, så det kändes tråkigt att han var så dålig.

Theodor ville så gärna åka ändå och han fick lova att ligga still i deras säng och titta på film för att inte smitta alla oss andra, så vi fixade oss och sen bar det iväg till Gudö.

Redan vid 14 började festligheterna då större delen av herrskapet åkte kanot bort till en ö för att skåla i Champagne. Jag stannade i huset och passade Theo och Simon stannade för att passa mig och magen ;) Gulle

Sen blev det jättegod Thaimat, paketöppning och allt annat som hör en fest till.. Trevligt, trevligt...





Faster Jossan o Jeremy






Farfar Leffe och Farbror Dennis



Fina Orkideén vi hittat till födelsedagsbarnet..



Sjuklingen och Dennis



Födelsedagsbarnet skålar


På natten kom Theodor upp till oss vid 04-snåret och såg inte alls ut att må bra. Han kunde knappt prata och hostade väldigt konstigt. Simon ville åka in till sjukhuset men eftersom Theodor somnade om ganska snabbt bestämde vi oss för att vänta tills morgonen. På morgonen hade han tillfrisknat så vi åkte aldrig in.Han är däremot fortfarande rätt dålig och det verkar inte riktigt bli bättre heller så imorgon beger sig Theodor och jag till fabror doktorn.
Vi får hoppas han blir bättre snart och att vi resten av familjen slipper bli sjuka vi oxå. Vi ska ju få en liten bebis snart. Då måste vi ju vara friska o krya..

16 dagar till beräknad förlossning...
Jag tror att h*n tittar ut den 1 september..

Idag hade vi skolstart. Jag tog bilen eftersom jag kände att jag ville ha bilen nära om det skulle sätta igång. Roy hoppade av tåget i skogås och åkte med mig. Vi hade sån otur med trafiken så det var inte klokt. I stort sett från farsta ända till skolan ( vid Thorildsplan ) så var trafiken tät och det gick i snigelfart. Resan som borde tagit ca 20 min tog nu över 1 h. Självklart hittade vi heller ingen parkeringsplats när vi väl kom fram, men till slut så..
ca 35 min sena stressade vi in i musiksalen. Sådär lagom kul. På torsdag åker vi tidigare.

Hur som helst så var det himla kul att träffa klassen. Förutom att vi fick schema och litteraturlista och sånt så spelade vi lite Ukelele som en mysig start...

Nu är kurslitteraturen beställd, studieförsäkran lämnad och registreringsintyg fixat. Då kör vi.

Puss och hej



En liten hälsning från våran hustomte herr padda. Uhaa vad stor den är. På dagarna går paddorna an, men jag finner dem inte gulliga på natten då det är mörkt ute. Då finner jag dem ENDAST läskiga, stora och hemska.

Nattens monster

Kommentarer
Postat av: Johanna (annes dotter)

Hej,snart kommer bebisen...va mysigt...jag är så kääääääär i min lilla tjej...visste inte att det kunde va så himla underbart att bli mamma. Vi borde ses sen senare i höst när även din bebis pluppat ut...vi kommer ju ha lång mammaledighet samtidigt..och våra barn kan leka tillsammans sen när de är lite äldre..jag har också en blogg, det är johannafunderar.blogg.se

2009-08-25 @ 22:31:28
Postat av: Matilda

Hej!!



Förstår att du är käääär :) De e ju så underbara. Det bästa som har hänt mig är att ha blivit mamma.



Just nu ligger jag i hög feber och barnen oxå, så jag hoppas den inte kommer just precis nu. Har längtat ihjäl mig o velat att den ska komma, men nu vill jag hinna bli frisk först så jag inte smittar den lill*.



Självklart måste vi ses :)



Ska kolla in bloggen, tack för tipset :) KRAM

2009-08-26 @ 23:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0