sick camp..

.. har vi haft här hemma under några dagar. Jag , Theodor och Cornelia har legat deckade i hög feber, hosta, halsont och sånt härligt. Det har verkligen varit tråkiga och jobbiga dagar. Höggravid och hög feber är ingen höjdare måste jag säga. Jag var orolig att förlossningen skulle sätta igång då när febern var som värst, vet inte hur jag klarat av det. Men som tur var verkar bebben vänta tills mamma e frisk..

Simon har fått vara hemma och tagit hand om oss...

Idag har barnen iallafall mått bättre och febern har gått ner så det går åt rätt håll nu. Min feber har oxå gått ner en del vilket är skönt, men halsontet sitter kvar..



Söta mamma ( mormor Lena ) kikade förbi och livade upp stämningen :) Hon hade köpt målarböcker med barnens favvomotiv," Hello Kitty" och dinosaurier, och nya kritor. Theodor satt över 1,5 timme och ritade i boken. Vilken lyx att ha en sån mormor som bor så nära..

Mamma tyckte det såg ut som att min mage höll på att spricka när vi sågs idag. Så vi får hoppas att bebisen kommer ut snart innan det händer..så fort jag blivt frisk dvs, förhoppningsvis imorgon eller så.. ;)

Såhär står det om min graviditet på familjeliv:
 Du är på dag 267 av 280. (95,4%).
Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 0 fulla dagar (v38+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 9 sep 2009
Du har 13 dagar kvar till beräknad förlossning.





Kabooooom





Nu ska jag snyta mig, dricka 1 liter vatten och krypa ner i sängen och bli frisk.

Simon gick ner och la sig och barnen ville sova med honom så det blir bara jag och stormagen i dubbelsängen. Den ska jag nog fylla ut. Rumpa på ena halvan och magen på andra.

Puss och hej / sjuk tjej

Kommentarer
Postat av: johanna

vad heter du på familjeliv? jag heter annahoj83

2009-08-28 @ 10:52:11
Postat av: matilda

Jag heter tilliotheodor. HAr inte uppdaterat min sida på lääääänge, men jag e inne en del och läser om gravididitet och förlossningar för tillfället :)

2009-08-28 @ 16:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0