Ångest..

.. ja ni.. idag har jag en såndär fånig ångest dag..

.. Jag funderar på allt jag vill göra, funderar på om jag gjort rätt val att gå just denhär utbildningen osv..

Jag vill verkligen studera men känner att musiken i den utbildning jag går inte ger mig ett dugg. Jag kan redan precis allt vi går igenom. Det är på så låg nivå. Jag vill lära mig mer. Jag vill få spela mer. Sjunga mer. UTVECKLAS.

Har suttit och kikat runt på musikhögskolans hemsida idag och försöker kringla fram om det senare går att komplettera med musik hos dem för att få undervisa för högre åldrar.. Hittade nått intressant. Det var utbildning för musik åk 6-9 belägen på musikhögskolan. Det blir bara 30 fler hp än vad jag läser nu och hur lång tud är det? 2 terminer om jag tänker rätt. Det kan det vara värt. Dels får jag undervisning i spel och sång, dels i musik teknik och massa mer som jag verkligen skulle vilja utveckla hos mig själv...

Hm... ja.. det e INTE lätt att bli stor. Tiden går SÅÅÅ fort och det gäller att välja rätt och göra rätt. Så känns det just nu.

Ska nog hitta en bra studievägledare som kan svara på alla mina frågor.

Sen finns det andra alternativ. Att jag fortsätter som planerat, men försöker mig på mer musik utanför plugget och kommande jobb. Jag snackar om : Sång för stunden.

Lägger mer tid till att öva, utvecklar mitt pianospel, letar jobb och marknadsför mig själv mer....

JAg vill bara hålla på med musik. Men måste ju tjäna pengar oxå. Tror inte att lärare åk F-6 räcker för att stilla min musik aptit. Men jag ska hitta på nått mer...

Känns bara som att jag håller på att bli så gammal. Missförstå mig inte. Men snart ska jag ta uppehåll och vara hemma 1 år igen  och skjuter upp allt. Det betyder att jag kommer vara 1 år äldre när jag är färdig, 2 år äldre om jag tar påbyggnads kurs.. OM det nu går. Jag kommer för tusan vara 31 år när jag är färdig. JAG VET hur tramsigt dethär låter. ALLTIHOP. Men som sagt.. har en deppar, ångest, "gör jag rätt" - dag idag.

PAPPA - du behöver INTE vara orolig för att jag ska hoppa av studierna. Snarare isåfall för att jag kommer förlänga dem ytterligare...

Puss och hej / jäkligt velig tjej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0