bas lir och lappkojs!!

Har varit en kul dag i skolan idag.. Först hade vi ett långt seminarium med kära Martin, där vi spelade slaginstrument till klassisk musik b la... Han är en otroligt engagerad och påläst lärare som verkligen lever sig in i musiken.

Efter det blev det lunch och sen ensamble spel. Min tur att spela bas. Riktigt kul var det. Funderar på att köpa en bas och en förstärkare :)

      



Sen blev det stress hem och hämta ungar o laga mat. Till simons förtret lagade jag lappkojs idag, vilket iallafall Cornelia tyckte var jättegott :)

Recept:

* Koka potatis, mosa, häll på smör och mjölk så det blir ett fint mos.

* Öppna en burk "salta biten", konservburk som kan köpas i alla affärer. Skär i små bitar och blanda ner o moset.

* Servera med kalla rödbetor :)




ha ha, ser ju lite grötigt ut, men det e gott. Såhär 7 år sedan man åt det sist iallafall





Ibland hänger man INTE med som mamma. När tusan lärde sig Cornelia räkna till 10????? Har aldrig hört henne räkna alls och idag när nån av oss andra räknade hängde hon bara på och körde hela vägen :) .... Snacka om att de kan så mycket mer än vad man tror. Dessa små liv. Vad skulle jag göra utan dem??




Mina fina tulpaner. Börjar dock hänga lite. Härliga blommor. Får mig att känna vårkänsla och är mycket fint att ha i en vas på bordet :) 


Träffade faktiskt på en gammal kollega från kära Vivo mariahallen där jag jobbade för typ 6 år sedan !! Ritkigt skoj att bara träffa på honom sådär. Han kom ihåg mitt namn men pinsamt nog hade jag inte lika bra minne. Det ska tydligen vara en re-union nu om några veckor med gänget från när jag jobbade. Jag har lite blandade känslor inför detta, får se om jag går....Det skulle ev. vara om Eddan och Janne ska dit!

Puss och hej / Lappkojs tjej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0