De senaste dagarna..

.. har sett ut såhär:

ONSDAG:

Ja jag ser väl typ ut som vanligt.. Har lite sår och svullnader runt munnen sen jag var hos tandläkaren faktiskt, vet inte om det blev nån spricka av att jag gapade så mycket.. ha ha





Men det e bara att ha på lite "LHP" 1% så går det nog snart bort, snyggt värre...



Tomatsoppa med makaroner i :) Soppan har jag köpt färdig ( och tillsatt makaroner själv, mycket avancerat ) och jag rekommenderar verkligen denna. Väldigt mumsig och mycket smak.







Älskade Mamma kom och fikade kladdkaka och busade med barnen på kvällen..


TORSDAG:

Theodor hade 37.2 i feber. Inte mycket alls men jag ville inte lämna honom på dagis så han fick följa med mig till skolan. Hade en lektion på 3h med bara massa musik och spelande på instrument. Barnsånger dessutom så Theodor var överlycklig. Vi sjöng några av hans favoriter " Var nöjd med livet" från Djungelboken och "mors lilla Olle"





Theodor väljer ett instrument




Spelar triangel...

Jag är så otroligt stolt över Theodor. Det var helt fantastiskt hur bra han skötte sig när vi var i skolan. Han satt snällt på en stol när läraren pratade, svarade vid tilltal och var härlig och sprudlande glad när vi spelade och sjöng. Jag är så stolt över att vara hans mamma.

FREDAG:



" Mamma, kom då! Frokosten är färdig"

Jag var heelt slut imorse och log och stensov i sängen. Theodor var hemma idag oxå och hade gått ner för att ta nått att äta. När jag hörde honom ropa drog jag mig ur sängen och sprang ner till honom. Jag blev HELT paff när jag såg att han fixat allt detta helt själv. Han hade verkligen tänkt på allt. Färskt kallt vatten i en kanna, saft, bröd, margarin, ost, sylt, mjölk och 2 glas. Täck att få bli bjuden på frukost sådär av sin lilla son en seg morgon. Det var det bästa sättet att vakna på.

Efter mysig frukost vilade Theodor till en film och jag städade som attan. Hela övervåningen dammtorka jag. Gjorde rent badrummet, dammsög, vek och la in ren tvätt och vattnade blommor.

På mellanplan dammtorkade jag, gjorde rent toalett, rensa avlopp, rensa och tvättade ut kylen, vattna blommor, dammsög och torkade golven.



Del av sovrum. Allt är vitmålat förutom en ram till en tavla.



Här är våran fiiina elefant tavla som snälla Jossan gav oss i julklapp...



Allt skinande rent :) Iallfall nån dag till...



Notera växten till vänster i bild. Hittade den något ledsen nere i träningsrummet. Tänkte först kasta den men e nu inne på ett försöka med ett upplivnings försök...





Det går i en rasande fart såhär 3:e gången...





Theodor ville så gärna att jag skulle rita av bilderna på djur från en bok. Jag är ju inte känd för att vara duktig på att rita men gjorde så gott jag kunde...





Till fredagsmiddag gjorde vi det lätt för oss. Vi köpte färdig pizza deg och slängde på: skinka, lök, ananas, tomat, färska champinjoner och ost. Sen gjorde vi egen pizza sallad iallafall. Riktigt mumsigt och riktigt lättlagad. Passar aldeles utmäskt som fredags krubb...

Nu blir det ostbågar och filt i soffan...

puss och hej..

Kommentarer
Postat av: Nikolina

Vilket roligt inlägg med massa bilder :)

Vad söt Theodor är som göär frukost till dig. Dom kan mycket mer än vad man tror :) Och vad stor o fin din mage börjar bli :D Längtar som bara den tills den lilla kommer så man kan få gosa med den också.. :)

Puss

2009-02-13 @ 23:40:11
URL: http://nikolinaamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0