Oro, Souvlaki och Quesadilla

Pappa ringde på fm. Han var lite orolig när Johanna inte svarat då han vid flertalet tillfällen försökt ringa. Hon befinner sig i Australien med sin pojkvän just nu och ingen har väl missat att det just nu råder stora bränder och översvämningar där, med många hundra avlidna.



Både jag och pappa tyckte att hon borde hört av sig då hon borde fattat att vi här hemma är oroliga. Jag försökte oxå ringa. Flera gånger. Inget svar. Skickade sms. Men inget svar. Jag började smått oxå måla upp ett skräck scenario men efter nån timme kom ett lugnande sms från Syrran. Hon berättade att de fått ändra sin res rutt pga krokodiler som tagit sig in till städerna till följd av översvämningarna. Det var tydligen ett litet barn som var borta och förmodligen taget av en krokodil. Så jäkla läskigt. Usch, har så snuskigt bra fantasi så jag verkligen lider när jag hört sånt där. Hur som helst så var det RIKTIGT skönt att höra att syrran och killen hade det bra.





Jag åkte in till söder och käka grekisk mat till lunch med Simon. Inte varje dag man gör det. Mysigt.

Till middag blev det en gammal goding: Quesadilla. Det e riktigt mumsigt och jättelätt att laga. Här kommer receptet, sen orkar jag inte skriva mer idag. Haft en ganska dålig dag. Trött som attan och lätt illamående hela jäkla tiden. Kan det inte bara vara nog snart..?



På bilden syns tyvärr bara lök och paprikan... Löken ska skäras i mindre bitar

Quesadilla:

* plocka ut alla de fina vita köttdelarna på en grillad kyckling

* hacka en röd lök

* skär en röd paprika i små bitar

Häll allt i en bunke

* häll i en creme fraiche chili o paprika

* häll i riven ost, helst taco ost

Blanda ihop allt.

* värm upp en stekpanna, med smör i

* ta mjuka tacobröd och lägg fyllning i halva, vik över den andra halvan.

* stek på svag värme tills brödet fått lite färg och osten smält.

Servera med sallad. Förslagsvis oxå gräddfil och tacosås på toppen.

Nu vankas det snart "familjen Annorlunda". Ett program som handlar om familjer med upp till 10 barn... Det e riktigt intressant att se hur f-n de får ihop vardagen. Tydligen går det. Så vad är 2-3 barn?? Som en piss i Niagara, det ska jag väl klara.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0