Rotfyllning och städning

07.15 låg jag där i tandläkarstolen. Lätt illamående, trött och liiite rädd för de där sprutorna. Dock var tandläkaren väldigt duktig och jag kände inte ens sticken när han tryckte ner dem i tandköttet. Däremot fick jag ligga och gapa i närmre 1 h i sträck med slangar och borrar vilket var lite påfrestande. Mina käkar var så otroligt stela efteråt och jag fick rucka dem hårt fram och tillbax några gånger innan de föll på plats igen. Bedövningen som höll i sig efter att själva tandläkar besöket var över var nog det jobbigaste av allt. Jag var halv förlamad i ansiktet i 4,5h vilket irriterade mig så jag försökte sova bort tiden, vilket gick sådär bra...

Sen blev det städa av. Barnens lekrum såg allt annat än roligt ut ( fats det såg ut som att de haft roligt ) så jag satte igång att plocka, rensa, damm torka och damsuga. Jag VET att jag inte borda serva mina barn så mycket som jag faktiskt gör. De MÅSTE lära sig att städa efter sig själva. Men det är svårt att vara helt konsekvent gällande det måste jag säga...

Här kommer före bilder:




Som sagt. Ingenting på sin plats.



Efter bilder:



Sådär ja!! :)




FÖR mycket saker, men på sina platser iallafall..




Passade på att torka av min blogg, plugg, musik och surf hörna när jag ändå var i farten.

Jag är en såndär människa som älskar att ha det städat och fint runt omkring mig och älskar känslan och doften av nystädat. BARA när det är städat kan jag riktigt koppla av när jag e hemma. IBland önskar jag att jag vore lite latare och inte var en sån perfektionist som jag kan vara ( fast i lagom måtta tycker jag ). Jag tränar på att försöka att skita i att plocka hela tiden, eftersom barnen ändå drar fram allt på 5 min... men det liksom rycker i kroppen på mig.

Ibland kan det vara jobbigt att vara jag. Ibland kan det vara jobbigt att behöva vara runtomkring mig.




Till middag lagade Sajmån goda fetaost fyllda köttfärsbiffar. Sen var det kroketter och några nya potatis krusiduller till. De var riktigt goda. Rödvins och bearnaise sås och sallad. :)



Just det, åkte förbi Eko en snabbis och köpte en 2-års present till Filippa dit vi ska imorgon och fira. Sen hittade jag såklart nått till mig själv oxå. Köpte 2 blommor som passade bra till mina vita/guldiga krukor. Tycker min guld groda är en jättefin accosear ( aj, ser att stavningen e fel, men vet inte riktigt hur jag ska rätta till det ) att ha i krukan. Fått från min kära stora syster om jag inte minns fel.

NU SKA JAG UPP OCH SLÄNGA MIG NER I SOFFAN IGEN. FORTSÄTTNINGEN AV LET´S DANCE BÖRJAR JU SNART...

Puss och hej / rotfylld tjej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0