Sjuk dottra!!

Japp. Lilla söt Corre började få lite feber redan i lördags och på kvällen när vi var hos Simons föräldrar steg febern snabbt och hon var varm som en stekpanna... Vi åkte hem direkt efter melodifestivalen var slut.

På dagen var vi på Heron city igen. Vi var ju där förra helgen också och bytte en filmkamera. Den nya funkade inte heller. Den kunde inte spela upp band vi spelat in med en annan kamera. Simon tänkte att det säkert inte egentligen var fel på videokameran eftersom dethär var den 2:a vi testade utan att våra band kanske är lite dåliga i kombination med en ganska dålig kamera... Han la därför ihop allt jättefint och snyggt och tejpade igen. Det skulle se ut som att vi inte hade öppnat den så att vi fick lämna tillbaks den. Öppnade förpackningar får ej bytas. Hur som helst så ville han att jag skulle gå fram till disken och byta den. Jag protesterade något eftersom det skulle bli pinsamt om de på nått sett såg att vi faktiskt öppnat den " ja men isåfall kan du ju säga att det kan vara så att din kille öppnat den men att du inte e säker, eller nått"...

Jag gick fram till disken berättade att kartongen e oöppnad. Tjejen öppnade kartongen och började plocka ut alla grejer... hon gick bort till en kille och hämtade tillbaks honom till disken "oöppnad säger du?" säger killen till mig.. "var e det röda bandet som ska sitta runt kameran?".. happ där åkte jag dit.. tänkte precis börja skylla på min kille som planerat men då kommer simon fram. VAFAN?! Han skulle ju hålla sig borta?!
 
Jag visste inte vad jag skulle säga utan stod där som en tomburk. Det hela slutade iallafall med att vi fick ett tillgodokvitto och gick något generade därifrån. Varför kunde vi inte bara säga som allt var ifrån början. Varför kunde inte Simon hålla sig borta som planerat?? Dumma killar... ;) Usch, ogillar sånna där pinsama situationer. Påminner om nått som Sunes pappa skulle kunna göra ( ni vet, serien som gick för kanske 10 år sedan, med Håkan bråkan och co. ) ha ha ha...

Sen köpte vi en annan, förhoppninsvis bättre eftersom den var dyrare, filmkamera. Firade sedan med god mat. För mig blev det grekiskt, för Simon japanskt och för barnen Mcdonalds. Förvånande.



Kryddstark nötfärs :)

Efter att vi ätit färdigt fick barnen välja en varsin helium ballong. Theodor bytte 3 gånger innan han blev helt nöjd men Cornelia funderade ordentligt innnan hon valde. De var så söta där de helt lyckliga sprang runt med sina stora ballonger.



En liten alla hjärtans dag present. Theodor valde en tiger och Cornelia en giraff.

På kvällen kika vi på festivalen med Simons föräldrar, syskon och Jeremy. Vi gjorde pizzor ,och mumsa i oss blåbär och äppelpaj.



Jeremy och Jossan var hund vakter åt en liten Bertil :)

Igår var det en riktigt seg dag. Cornelia hade hög feber hela dagen så jag låg mest och tog det lugnt med henne så hon låg stilla ordentligt. Simon tvättade, handlade och lagade mat. Rättvis fördelning tycker jag.

Idag vabbar jag så ska upp och titta på "Alvin och gänget" eller varför inte "Nalle Puh" för 100:ade gången...

puss och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0