Min musikhistoria...

Uppgift i skolan : en dag på oss att skriva kring våran musikhistoria. Inte bara som en meritlista utan också gräva lite djupare och få fram varför man sysslat med musik osv..

Tre nyckelord som jag  tror varit orsaken till mitt stora intresse för musik är: glädje, tillflykt och utveckling.


Glädjen när det gäller den otroliga känsla som musiken ger mig. Detta gäller både när jag själv musicerar samt njuter av att lyssna till andra . Glädjen i att få känna sig lyssnad på och klara av den press och nervositet som ibland uppstår innan framträdanden.


Musiken har också i många fall betytt tillflykt för mig. Jag har under en del av min skoltid varit utsatt. Musiken blev då som en flykt från stökiga och oroliga miljöer ( skolan ) till trygga och välkomnande, där jag träffade människor med delat intresse för musik och som accepterade mig för den jag var.  

Sist men inte minst så har musiken utvecklat mig som människa något enormt. Jag har lärt mig att hantera känslor genom musiken och hittat den person jag är och vågat visa det för andra.


Jag kan se en koppling mellan den yrkesutbildning jag valt och min tidigare musikhistoria. Jag vill finnas till hands för barn och ge dem en trygg miljö. De ska kunna använda mig som ett  redskap för att nå kunskaper i det jag själv tycker bäst om: Musik. Jag vill försöka utveckla barns föreställda begränsningar och få  dem att utvecklas. Musik är ett stort ämne och min vision är att alla är musikaliska inom vissa områden av musiken. Alla kan ta till sig musiken och utveckla sitt egna musik uttryck. Jag vill lyckas få andra människor att kunna förmedla och förstärka känslor med hjälp av musiken och få dem att tro på sig själva.



När jag satt och skrev på arbetet igår fick jag sån lust att få med lite gamla bilder i mitt arbete och sprang över till mamma och lånade hem en trave fotoalbum. Här kommer några av bilderna jag hittade:


Jag och Niko spelar piano


Pianot igen...








Kör i Mariakyrkan i Skogås




Uppträdande i skolan



Katarina kyrkokör. Vi ska sjunga vid nyinvigning av kyrkan med självaste kungen som gäst :)





Katarina kyrka




Konsert på Rytmus


Talangjakt i Borås

Ett stort tack till främst mina föräldrar och syskon som alltid stöttat och trott på mig i musiken och som alltid funnits där för att titta på mig vid konserter och gett mig varma uppiggande ord. Sen finns det många fler i släkten och bland vänner som gett mig mod och ork att våga och vilja fortsätta när det ibland känts som att jag velat lägga ner dethär med musiken.


Innan jag säger tack och hej vill jag önska Johanna och Joakim ett stort: lYCKA till på resan. HOppas allt blir så underbart som jag tror att det kommer bli. JAg kommer följa er i resedagboken. TA hand om er och kom ihåg att inte göra nånting som jag inte skulle gjort ;)

PUSS och hej från en musikälskande tjej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0