Tandläkar och mormor besök...

Vi började dagen med att "jul-av-pyssla" ( ganska egenkomponerat ord..), dvs plocka ner all prydnad från granen samt resterande små tomtar, ljusstakar och dylikt som hör julen till. Cornelia var så duktig och hjälpte mig att plocka ner allt i kartongen.

Senare på dagen var jag hos tandläkaren. Ett mycket fruktat besök. För över 2 år sedan påbörjade jag en rotfyllning som jag sedan aldrig slutförde, men efter känningar i tanden har mitt intellekt förstått att det är klokast att kolla upp den...
 
Som sagt...
 
Var rädd för att tandläkaren antingen skulle börja skratta eller gråta då jag öppnade munnen, båda skräckslagna fantasier. Jag varnade tandläkaren innan jag öppnade munnen " tyckte INTE det såg bra ut när jag kollade själv, så du vet.. alltså... ja du, vad säger man?? Ha ha, dags att gå till tandläkaren..". Öppnade sedan munnen. Tandläkaren såg varken skräckslagen eller speciellt road ut, utan stoppade bara in en röntkenplåt och tog en bild. Han förklarade sen att han ska göra rotfyllningen färdigt i 3 steg, skrapade bort mojset de satt på tanden för 2 år sedan, skrapade lite, och satte på nytt mojs. 

Han skrev sedan en lapp jag skulle lämna i receptionen och tackade för sig... VA?? Var det inte farligare en så?? Jag hade fantiserat ihop att tanden helt säkert skulle vara rutten och att de skulle dra ut den.. Eller dra ut och dra ut, det lät för okomplicerat. Ge mig ca 20 sprutor, rycka, benda och slita bort den förskräckligt stora tanden och att jag sedan skulle gå runt med ett stort blödande hål i flera veckor..

Jag har bestämt mig för att sluta oroa mig för saker.. när började jag egentligen med det?? NEj, jag ska vara modig och tuff. Ingen fruktan. TA tag i saker och sluta fantisera och analysera allt in i minsta beståndsdel..


Senare på em åkte vi till mormor där också min moster Anna var på besök. Johanna och Jocke var oxå där och mamsen förstås. Vi åt mumsig potatisratäng, fläskfile i saftig sås och sallad. Sen blev det förstås marrängswiss; en tradition hos mormor. Jag som hade bestämt mig för att börja mitt "nya liv" vad det gäller mat.. Fick skjuta upp det.. IGEN!! Mysigt var det iallafall att träffa alla.



 

Mamma och moster Anna har kul..




"gammel-mormor" och barnen gör efterätt..




ÅHH, Theodorus..




Fina damen..




Coolish mother




Corre gillade porslins hunden och klappade och kramade den en lång stund..




Simon e inne med grabsen i stan och jag lyssnar på musik :) Yihaa!! Högtalarna fungerar och har en spel lista med 6000 låtar.. Det ni!!

Puss o hej!!


Kommentarer
Postat av: Niiko

Då måste jag vara inloggad på din och sen måste jag kolla in någon sida först för jag minns inte helt hur man gör.

Men om vi är hos er någon kväll snart kan jag ju fixá det? :)

2009-01-05 @ 23:43:01
Postat av: Niiko

Då måste jag vara inloggad på din och sen måste jag kolla in någon sida först för jag minns inte helt hur man gör.

Men om vi är hos er någon kväll snart kan jag ju fixá det? :)

2009-01-05 @ 23:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0