sommarlov..

Ja, då e jag färdig med 1 års studier. Det har gått ruskigt snabbt. Jag har sommarlov nu. Barnen är hemma mycket så jag hittar på grejer med dem och fixar och donar här hemma. Just nu är jag i målartagen och målar om ett skrivbord, en hylla, utemöbler och sen får vi se vad mer det blir..

Sitter knappt nått vid datorn just nu, som det brukar bli på sommaren. Slänger in lite bilder från helgen..




Jag tycker det e så sött med små toffsar och flätor och fixar mer än gärna med Cornelias hår. Hon har ju inte så mycket änsålänge men en liten toffs går iallafall..



Cornelia ville ha samma nagellack som mig så vi lekte lite salong hemma. KLippte o filade naglarna och sedan fick de nagellack, vilket var väldigt roligt och spännande..



Theodor ville oxå ha såklart



Sen lekte vi bageri ;) Barnen fick mäta upp, hälla upp och blanda ingredienserna. Sen fick de skulptera små kokostoppar.





På fredagkvällen var det utgång med klassen. Vi spelade bowling o sen gick vi o käkade. Härliga människor. Gillar verkligen min klass. Har gjort en "hemlig mapp" på facebook för de som går i klassen, känner att jag inte riktigt har rätt eller vågar lägga ut bilderna här, så ni får nöja er med 1 på mig. Dock blev jag sååå sugen på att vara med i festandet, men det kändes lite torrt med bara isvatten, om ni fattar vad jag menar. Men livet e långt ( förhoppningsvis ) så jag hinner dricka kalla dagens senare, efter graviditet o amning. Lite trist i sånna sammanhang dock, när man inte riktigt är med. Handlar inte bara om alkohol.Jag blir tröttare o segare tidigare o inte alls lika spontan som jag brukar.



Magen i v.27



I söndags gjorde vi en picknick korg och begav oss ner till stranden. Det var lite småkallt, men barnen hade kul ändå. De grävde i sanden och matade änderna med sten, schysst :)



Sen var vi hos simons föräldrar. Spelade fotboll, poker och åt mumsig Marie-mat. Det e aldrig fel det.

Theodor har 2 kompisar från gården på nedervåningen som leker och står i. Ska gå ner o kolla vad de gör.

Det får gärna bli lite mer sommarväder snart, så vi kan ligga på altanen eller gå ner till stranden. Det e liiite segt nu när det regnar flera gånger om dagen. Mamma Matilda blir inte helt sugen på att knata ut och leka.

Puss o hej / Fixartjej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0