Kolmården -09

Vi tog som sagt en minisemester till Kolmården. 2 roliga fullspäckade dagar och värt varenda krona. Ungarna var mer än nöjda över resan och Theodor tjatar på mig att framkalla korten vi tog på honom och djuren..



På "Bamses värld" hälsade Theo på Bamse. Cornelia satt på avstånd och tittade. Lite läskig var han trots att han är världens snällaste björn ;). Där fanns även Bamse figurernas hus som man kunde gå in i och en massa rutschkanor och en hinderbana. Det tog en stund innan vi kunde slita barnen därifrån och fortsätta mot djuren..



Theodor gjorde en hinderbana. "pappa lyft upp mig ", "titta, titta vad stark jag är"



Söt björnunge



På lantgården fick barnen gå in och klappa på djuren som fanns där. Grisar, getter, lamm m.fl.
Cornelia pekade på lammet och skrek " titta, bä bä"



Tuuut tut



Ett gäng kameler





Så vacker.



Jag och ungarna står och spanar in de stora elefanterna.



Savannen





Delfinshowen blev populär hos barnen. Vi ställde oss tidigt och köade så vi fick platser längst ner på splash bänkarna ( där som det finns risk att bli blöt ). Vad gör man inte för barnen ;)





Puss i linbanan



Spaning




På hotellet fanns oxå en jättemysig badanläggning med bubbelpoolar, en ström, små barnbassänger ,utomhusbassäng och relaxavdelning. Här badade vi en stund innan middagen..





Vårt mysiga hotellrum. Barnen somnade som stockar på kvällen. Då sprang Simon ut till puben och hämtade ett stort glas is till mig. Min enda Craving. Massor av godis hittade han oxå. Så det blev snask och dubbelavsnitt av "Desperate housewifes" ( simons favvoprogram, på riktigt ) innan vi slocknade.




Frukostbuffé åt vi utomhus.



Sen blev det bad igen. Barnen tyckte det var jättekul och Theodor simmade med hjälp av armkuddar runt själv. Många, många varv blev det i denna bassäng som det var strömt i.





Cornelia vågade oxå prova efter en stund och simmade runt, runt.



"ta kort på mig när jag hoppar"



Efter bad blev det "Tigerworld". Vi hade tur att komma precis då de blev matade alldeles precis där vi stod så vi fick se dem nära och oxå höra deras läten.





Theodor och Simpan åkte delfinexpressen. Jag stod avundsjukt och tittade på.. ;)

Vi avslutade resan med "Safariparken" där man kör in med bil bland alla farliga djur. Lite nojjig var jag och satt och oroade mig för att barnen skulle råka få upp dörrarna trots att de var säkrade.








Det var ett litet urval av bilderna vi tog. Det e riktigt mysigt att åka med barnen till Kolmården och jag tror säkert vi åker tillbaks nästa år. Hotellet är otroligt barnvänligt. Vid restaurangen finns ett biorum dit alla barn sprang och satte sig efter att ha ätit färdigt. Det möjliggjorde en mysstund för bara mig och Simon att hinna äta lugnt och bara sitta en stund. Bordens dukar var i vitt papper och kritor stod framställda på varje bord, så barnen kunde rita medan de väntade på maten osv...

Jag rekommenderar starkt en tripp till kolmården.

Nu ska jag ta tag i tvätten och sen börja rensa bland bilderna vilket jag aldrig kom till skott med igår. IKväll blir det middag ute och bio med Annica och Bella, mycket trevligt :)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0