Förlorad hare och födelsedag hos mormor..

Hejsan hoppsan!!

Nykommen hem efter en otroligt lyckad och mysig minisemester på kolmården. Kameran laddar sina batterier , men slänger ut några bilder senare.

I lördags sov barnen hos farmor och farfar. De åkte redan vid 15-tiden, så vi mötte upp Annika och Mattias och handlade och lagade mat ihop. Myspys. Vi hade planerat "grillkväll", men spöregnet hindrade oss tyvärr. Vi lagade en favorit i repreis; "förlorad hare". Recept hittas i tidigare inlägg..




Till det gjorde grabbarna en härlig sallad, med b la fetaost, ruccola och rödlök.

Jag o Annica hade lite klädbyte. Jag fick låna de största kläderna hon äger :) och hon fick låna mina minsta. Roligt att ha nån att bytlåna lite kläder med :)



Snygg-Annica i sin blivande midsommarskrud ( - jeansen.. )

Efter middag blev det spelande, pratande och snacksande..







"near, far, wherever you are...."



v.28, iklädd Annicas fina turkosa klänning



PÅ söndagen var vi hos mormor som fyllde 66 år :) Kusinerna Martin och Josefin var där och moster, samt mina systrar och mamsen. Inte så ofta vi träffar dem tyvärr så det var kul att få se dem. Tyvärr var Cornelia och Theodor väldigt trötta efter en sen kväll hos farmor o farfar och var INTE lätta att ha att göra med. Det ska gudarna veta vad jag försökte vara pedagogisk. Ibland funkar ingenting.
 
Funderar på att hänga på mamma och Niko senare i sommar till Gävle så att jag hinner prata lite mer med gävleborna än vad det blev denna gång då min mesta tid gick till att passa på barnen.

Innan jag säger tack och hej vill jag ge en STOR styrkekram till min underbara lillasyster Nikolina. Hon har det jättejobbigt just nu och jag hoppas hon är på fötter snart, snart. Älskar dig.

Puss


Kommentarer
Postat av: Nikolina

Älskade fina Matilda. Ska bli skönt att ha dig vid "min sida" på midsommar.

<3

2009-06-17 @ 22:40:39
URL: http://nikolinaamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0