Mer från helgen..

I lördags tog jag tag i framsidan. Det såg inte kul ut. Gräset var 1 meter högt och det fanns fullt av maskrosor. Blomlådorna var tomma. Jag o Cornelia åkte till Länna och köpte blommor och jordgubbar ( som Cornelia smockade i sig i bilen på vägen hem ).  NÄr vi kom hem satte vi i blommorna. Sen klippte vi gräs, rensa mellan plattorna o sånt. Fint blev det :)



Denna blomma kallas "snöflinga", men jag vet tyvärr inte det riktiga namnet.



Hänglobelia tror jag att denna blomma heter?

Sen köpte vi även pelargoner och lite mer lobelia som vi satte i blomlådan.

På kvällen kom pappsen, Niko och Tommie. Vi grillade på baksidan o sen blev det Robinsonfinal och frukt med glass. Spännande var det. Riktigt spännande. TYVÄRR så vann fel person enligt vårat tycke. Vi tyckte att Jarmo var en mer värdig vinnare, o det tror jag många andra oxå gör. Han SKULLE verkligen klara sig helt själv på en öde Ö hur länge som helst - han är en överlevare. Ellenor? Det vette sjutton hur många dagar hon skulle stå ut.



Söndag. Förmiddagen spenderades i tvättstugan för Simons del. DEt är han som är tvättmästare här i familjen sen några månader tillbaka. Mellan varven kom han o softa med oss andra på baksidan. Ungarna fick bada i lila poolen och vi satt i skuggan o tittade på. Kanske borde köpa en lite större pool så kan man hoppa ner själv och svalka sig, varma sommardagar. Det får bli en rätt stor pool med andra ord ;)







My hunk.



Sen blev det hämtpizza i gräset till lunch. Vegetariana med skinka, fyndigt.



Theodor vid sitt nya skrivbord, som han köpte från Johnnys pappa för en 20-lapp. Bra pris :) Jag har tänkt att måla om det och köpa nån bra skrivbordslampa.

Sen plockade vi syréner, skrev kort o köpte trisslotter till våra kära mammor. Vi hade bara 60 kr i kontanter ( resten fanns på mitt nordeakort, som kommit bort...) så vi fick försöka göra det bästa av situationen. Själv fick jag frukost på sängen i morsdagspresent, en bok som Theo ritat och ett fint kort som Simon skrivit. Vi gick först förbi mamma, men hon var inne på sitt jobb så vi lämnade sakerna hos henne. Sen gick vi ner till badudden, blev upphämtade med farfar i båt och åkte till gudö, för att fira Simons mamma.






Ån.



Simon gjorde ett försök till att fiska.



Sen blev det POKER i skuggan, med kall dricka och chips :)





Förloraren fick bada som "straff". Dock hade jag och Simon redan badat en stund tidigare så det var inge vidare straff..



Theo ville oxå bada och hoppade ner till Dennis i vattnet.



POKERVINNAREN. Leif var glad eftrson det var 1:a gången ( enligt Simon ) som han vunnit när vi spelat. Vilket inte är några gånger. Jag satt mot honom i slutet.

Snipp snapp slut, nu är helgen slut. Det är redan Onsdag och regnet bara vräker ner. Imorgon är det avslutningslektion/fika med vår kära lärare Martin och på fredag blir det avslutningsfest med klassen :) Nu ska jag ta mig an nått viktigt, vad det nu kan vara, o sen käka lite lunch.

Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0