busy day...

Imorse ringde klockan 05:30.

Det var bara att kasta sig ur sängen och börja med alla bestyr. Tvätta sig, klä sig, tvätta barn, byta blöja, klä barn, borsta tänder, borsta barnens tänder, smörja Corres små eksem, fylla vattenflaska, packa väskan, leta reda på försvunna vantar, ta på sig ytterkläder, få på barnen ytterkläder, få barnen att sluta bråka om den blå pulkan, dra barnen till dagis och springa till bussen....

Jag och Simon skulle nämnligen på inskrivning och provtagning på södra BB. Det var ett ganska fruktat besök pga de ångestfulla blodprov som skulle tas. Inte är jag rädd för mycket, men DET är jag rädd för. Värre än en förlossning. Inte ondare, men obehagligare. Jag fick ligga ner så det gick bra, och simon satt bredvid med läskflaskan.. ha ha.. "fan va du spände fötterna" var Simons kommentar efteråt.. Sen togs det lite andra tester, och sen pratade vi en del med bm. Allt såg bra ut och allt känns bra, så ett nytt besök blir först i v.25. Ett ultraljud kommer ganska snart, om ett par veckor..

Efter besöket hos Bm så åt jag och Simon en god frukost på ett café en liten bit från sjukhuset... Sen bar det iväg till skolan...

Nog om det...

Just det!! Igår fyllde ju Simone hela 5 år och vi var där och firade henna och åt tårta :) Att hon är så stor. Det är vekligen inte klokt vad tiden går snabbt. Stora Simone.



Glatt födelsedagsbarn



När barnen lekt en stund och vi druckit ur kannan med kaffe ;) hade klockan redan blivit sent och jag och barnen åkte hem.

Just det. Jag och Roy åt lunch på Jensen igår. Vi träffa Niko på tåget som skulle in o jobba och följde med henne till restaurangen.. Pinsamma jag hade tänkt att fota all fantastisk mat, men det var så gott så jag glömde.. Hann med dethär iallafall:



Roy och min kalla Pepsi ( max )



"är det marmelad på?"- var Roys kommentar då servitrisen givit mig detta läckra bröd. RIKTIGT gott var det. Vitlök och ost. Så saftigt. Sånna smaker. Så fett  :)

Hur som helst. Efter skolan idag så åkte jag direkt och handlade 2 stora kassar mat. Kånkade sedan hem kassarna och sprang till dagis och hämtade mina underbara. Sen bar det iväg hem igen fär att laga en taco paj. Precis när jag ska strö över osten ringer pappa. Min , för tillfälligt,något stressade och virriga pappa ;) Han hade glömt nycklarna på jobbet.. igen. Han väntade dessutom på en installatör till hans bredband som precis skulle komma med ett modem... Jag ringde en underbar barnvakt och sprang sen till bilen för att hjälpa pappa att komma till ordning med allt. Vi fick modemet av installatören, åkte och hämtade nycklarna och sedan följde jag honom till dörren för att se att han säkert och hel kom hem.. ;)

Han hade dessutom tappat sitt busskort tidigare i veckan och lyckats ha sönder sina dyra glasögon.. "En olycka kommer aldrig ensam"... Stackars lilla pappa. Han får ta och stressa ner lite.

Nu ska jag smocka lite godis och kolla på "du är vad du äter". Den bästa kombon.

Puss och hej



Me and my giant hand



Me and my very dirty bathroom mirror





unusual....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0