Da wiikend!!

I helgen har det vart mycket flyttande.

I lördags hjälpte Simon, Andreas och Jenny att flytta medan jag var hos pappa och fyllde kartonger inför hans flytt.

På kvällen sammanstrålade vi igen och jag hade köpt ingredienser till våran kycklingpanna som Simon så snällt lagade..

Recept:

* skär kycklingfilé i ganska små bitar, stek ( gärna i traktörpanna )

* dela lök och lägg i pannan (hacka inte, utan hellre lite större bitar )

* När kycklingen är genomstekt - lägg i delade färska champinjoner och paprikabitar.

* Häll i creme fraich och blanda runt så att det inte blir några klumpar.

* sen är det bara att krydda efter eget tycke. Vi brukar ha mycket färsk vitlök, peppar, indiska kryddor..Vi tycker det är gott att få den lite stark. Man kan även hälla i några droppar soya.

Låt sedan kycklingpannan stå och putta i kanske 30-40 min på svag värme. Det gör att smakerna blandas ordentligt och framhävs.

Koka ris eller pasta under tiden.



Detta är riktigt gott!!

Mamma och Anders kom och kikade på melodifestivalen med oss. I brist på ork bjöd vi på en fejk marängswiss.



Sen blev det såklart melodifestivalen. Sista deltävlingen. Sämsta deltävlingen hittills. Vi höll nog mest på hon Malena. Operasångesrkan som gick direkt till final. Häftig röst. Bra låt som satte sig.

Efter det satt vi och pratade om allt möjligt som vanligt. Några av samtalsämnena var: barndoms minnen, från vilken ålder kan man minnas ( Mamma: 4år, Anders: 6 tror jag han sa och Simon likaså ) och midsommar.

Så skönt att de bor så nära och så trevligt att ha dem här. Det är det alltid.

Cornelia vaknade till vid 23 snåret och kom ner till oss. Vid 01.30 - tiden tog mamma och Anders sop-påsarna ;) och gick hem.



Igår var vi i flyttar tagen igen. Dags för pappa att flytta till sin fina lägenhet. Vi hyrde släp och åkte hem till honom. Sen blev det intensivt flyttande i ca 4,5 h tills allt var klart. Jag tycker vi var riktiga kämpar och undrar om inte pappa unnade sig en pizza efter allt slit?? Det var lite kul faktiskt, eller kul och kul, att det var 2 familjer som skulle flytta in och 1 familj som skulle flytta ut samtidigt i pappas nya hus. Med 1 hiss kan ni tänka er att det blev aningens kaos, fast jag tycker det gick rätt smidigt hur som helst.

Funderar fortfarande på hur "granngubben" i pappas gamla hus kunde tajma oss att vilja använda hissen VARENDA gång vi skulle ner med nånting... Det var ett himla springande på den gubben.

TACK TOMMIE för att du passade barnen medan vi flyttade. De hade haft jättekul och du är så gullig mot dem.

Så kul att pappa flyttat nu och jag hoppas att Johanna inte har möjlighet att läsa bloggen från Hong kong. Vi planerar ju en kupp när de kommer hem...

Idag är det tänkt att jag ska läsa en massa. Helst en  hel bok. Måste sätta igång med ett rysligt tempo nu känner jag.

Puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0