full fart i helgen...

.. helgens bestyr började i fredags kväll på en restaurang/pub en bit från karlberg. S.t eriksplan? Kan de heta så? Hur som helst så var klassen samlad för att ha trevligt. Mycket öl blev det. Och shoots. Inte för mig dock. Jag slog på stort och drack 2 stora glas Coca cola. Med is. Det ni.

Även fast jag var den enda som var överhuvudtaget ;) nykter så var det riktigt kul. Vi sjöng kanon, snackade skola och drack..



Anders ser redan lite sliten ut trots att kvällen här var ung.. ( rykten sa att han redan börjat vid 15... ack dessa lärarstudenter )



Äter nån inte så god fläsk schnitzel..



Söta blivande fröknar. Ingen kommentar. Vi var väl inte så fotogeniska nån av oss på denhär bilden.



Jahapp. Då var det kört. Roy kan inte titta rakt.



Glada studenter



" hej! Jag heter Ole. Jag har fru och fyre barn och jag arbetar på en knapp fabrik"...



Men Linda!

Ja. Det var en liten smygtitt. Får se hur många "ta bort bilden för helvete" meddelanden jag får senare...

På lördagen bestod dagen av att städa: Hela huset skulle städas så det tog ett tag. Mycket skönt efteråt. Sen blev det en tripp till Andreaa, Jenny och Edvin. Vi lagade supergod mat som Jenny tog initiativ till. Kycklinglasagne. HAr inget recept men kan beskriva någorlunda hur vi gjorde.

*Bryn färsk kycking, broccoli, lök och morötter ( allt delat i bitar ) i en wokpanna. Häll på creme fraich eller matlagningsgrädde så det blir krämigt.

*Smöra en plåt. Lägg i lasagneplattor. Lägg sedan ett lager keso över plattorna. Ta ett lager plattor till. Häll sedan över kyckling och grönsaksblandningen. Toppa med mozzarella. Smula den överst.

In i ugnen.






Rikitgt gott. HAde svårt att sluta äta.

Killarna fick i uppgift att göra en efterätt och lyckades knopa ihop en äppelpaj :)







Efter mat blev det mys framför Robinson. Corre kunde inte få nog av chips skålen..



Söt Toka!

Idag har vi vart och kikat på bio. Vi mötte upp Andy och Jenny och käkade lite först. Sen blev det popcorn köp coh sedan filmen "Män som hatar kvinnor". En film baserad på Stieg Larssons bok med samma titel. Riktigt bra film. Rekommenderas starkt. Gå och se på bio.





Efter det blev det kaffe.

Mysigt att åka och titta på bio. Det var riktigt längsen sist. Tommie var snäll och passade barnen hela dagen. INTE dem emot. De såg så fram emot att han skulle komma imorse. TACK Tommie :)

Ja, det var våran helg. E supertrött och funderar på att knyta säcken och gå och lägga mig.

Puss och hej

Kommentarer
Postat av: Roy

Tjoho!

Bilderna var faktiskt inte så farliga som jag hade fruktat. Men du har väl säkert sparat på de riktiga delikatesserna kan jag tänka mig.

2009-03-30 @ 01:24:53
Postat av: matilda

Ha ha, ja du. Jag har väl en del kvar att lägga ut om jag skulle få lust. Pengarna kan du sätta in på personkontot.. ;)

2009-03-30 @ 11:25:54
Postat av: Roy

Ha ha! Inte snällt att komma med sådana hot

2009-03-30 @ 16:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0