monday morning...

happ. Så var det måndag. Igen.

Helgen har varit toppen och vi har haft fullt upp både lördag och söndag.

I lördags var vi på kalas hos Edvin som fyllde 1 år. Vi fick samtidigt se Jenny och Andreas nya lägenhet som var väldigt nice. Vi åt massa paj och tårta och lekte i Edvins nya rum.





Man ser ju att Andy blue-eyes e pappa till denna sötnos



Farbror Johhny hade sagostund vilket var väldigt populärt.



Edvin med mamma Jenny



Hm, varför taffsar Johnny på min pojkvän??

Efter kalaset åkte vi hem för att ladda inför finalen..

Ungarna värmde upp med varsin skål chips och Nalle puh..





Jag hade namnsdag i lördags och blev firad som aldrig förr. Gulliga mamma överöste mig med blommor. en bok och 1 paket... Nikos reaktion: " MÄH, jag fick ju ingenting på min namnsdag. När började vi fira namnsdagar??". Ja du Niko, dethär kan vara en början på en ytterligare tradition. HJÄLP!! HUR ska man komma ihåg allt. Mamma har satt ribban högt.. ;)



Gulliga mamma



Mamma och Anders hade fixat riktig lyxmiddag med förrätt, varmrätt och efterrätt. Förätten hade Anders knopat ihop. HJärtformat bröd med supergod räkröra på.



Mamma hade lagat en het fläskfilé gryta med b. la champinjoner och lök i. Sopergott. :)

Efter mysig middag med syrran Niko och pappa som oxå var med så blev det spännande melodifestival. Jag och Simon hade satsat 500 spänn på att E.M.D skulle vinna och hoppades på ett klirr i kassan på 3500 kr...

Det var den mest spännande melodifestival jag sett tror jag. SÅ många bra bidrag. Vi trodde allihop att Måns skulle vinna ett tag under juryns poäng utdelning, men när han sedan fick låga poäng från folkets röster ställde vi oss upp och skrek. Nu kunde det bli E.M.D iallafall.... vi höll tummar och tår...... MEN, sen vet ni ju alla hur det slutade.

Jag vet inte om jag är glad över Malenas vinst eller besviken ( visst, lite besviken att vi inte vann pengarna). Har liksom inte bestämt mig riktigt för vad jag tycker om låten. Hon sjunger ju snuskigt bra med en röstteknik som inte är av denna värld. Låten e ju oxå rätt bra. Inte så trall vänlig dock. Hur som helst så tycker jag Malena verkar vara en ödmjuk och schysst kvinna och tror hon kommer göra jättebra ifrån sig i Moskva. Antingen floppar den helt, eller så går den hem bra. Svårt att sia om...

Kvällen fortsatte med diskussioner om allt möjligt.

Vid 00-tiden var vi alla trötta efter kvällens rysare och vi kramade om Anders och mamma och sen körde jag och Niko hem pappsen så han kom hem ordentligt..






Niko och min alldeles underbart snygga Simon.



Lite cool bild..

I söndags tvättade vi ( eller Simon ), alla kläder. Sen åkte vi och köpte present till Jossan och åkte sen till Marie och Leif, där Jossan, Jeremy och Dennsi oxå var. Där åt vi ännu mer god mat och efterrätt och mös. Kameran hade fått ledigt för kvällen, till allas förtjusning ;)

Nu på morgonen har jag färgat håret med en Mahognybrun färg med koppar. Jag hade fått utväxt så jag tyckte det var dags igen...

Gjorde några försök till att fota resultatet, men jag tycker inte färgen på bilderna riktigt överensstämmer med verkligheten. Men nästan...











Det ser ganka olika ut beroende på vilket ljus jag står i. På denhär bilden ser håret nästan fläckigt ut. Fan.

Nu har jag inte tid att tramsa mer här ;) utan ska sätta igång med läsandet av en ny bok ur kurslitteraturen " Den musiska männsikan"

Puss och hej / rödhårig tjej


Kommentarer
Postat av: Niko

Åh, vad snygg du är i håret! Verkligen jättefint! Vi ska också färga håret nu.. fast lite ljusare =)

PUss

2009-03-16 @ 20:29:56
Postat av: matilda

Man tackar!!

Det ser nog t om lite bättre ut i verkligheten :)... Vad är det för färg ni har färgat ??

2009-03-17 @ 08:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0