Så vad har hänt i veckan...?


Ja ni. Nu e det nästan 1 vecka sedan jag bloggade sist. Har visst kommit av mig lite. Är nog inte så värst bra bloggare, men bra på att ta bilder det e jag ;)

I veckan har det vart plugg. En del lektioner i skolan och sen läsande på hemmafront.

Utöver det har jag b la funnit att en handcreme läckt ut i hela väska. Det var lika bra att tömma väskan på allt och det var en hel del jokks..

Bilbesiktning har jag oxå varit på. Alltid lika spännande och kul. Eller inte..



Jag var hos Bella och tjejerna och lekte med barnen en kväll. ALLTID lika trevligt.

Sen har vi bokat biljetter till årets LADIES NIGHT. YIHHAAAA. JAg och BElla har alltid gått själva men i år drar vi med 4 till tjejer, b la NIKO vilket jag tycker e himla trevligt.



Magen den växer. Lite konstig form, men den rundar väl till sig..
Bilden är tagen i runt v.16



Magen framifrån



Fredagsmiddag. Grekiska färs spett med fetaost och färsk oregano. Hemmagjord tzatziki och klyftpotatis och en klassisk grekisk sallad till.



ÅHH vad gott. Gillar grekisk mat, a lot.

I lördags åkte vi till Johanna i Tyresö för att fira hennes födelsedag. Innan det åkte vi en sväng förbi Haninge centrum och köpte ett par gravid jeans till mig. Det var ett ganska plågsamt köp när jag upptäckte vilken storlek jag redan vuxit till. Inte kul. Inte kul alls. Blir hård träning direkt efter förlossning..

Just det, vi SLÄNGDE julgranen oxå innan vi åkte. Det var MINST sagt på tiden. Den har stått på framsidan och barrat nog länge..



Lördags frukost: grekiskt lantbröd med ost, ägg och grönsaker. Hm undra vad dedär kilona kommer ifrån??!!



Mina fina



Jag och Cornelia lekte frisör på morgonen..





Söta syrran.

PÅ kvällen lagade vi lite gott käk:



Pepparbiff med pommes, grekisk sallad och bearnaise sås. Som sagt : Vart kommer dedär kilona ifrån???

Sen blev det ROBINSON för hela slanten. Gillar verkligen Robinson och tycker det e kul att det kört igång igen. I pausen knackade det på dörren och vi fick besök av Niko, Tommie, Anders och mamma. Efter Robinson var slut spelade vi "land och stad" läänge.

Vi hittade på egna kategorier, här e några av dem:

* Fysiskt hälsotillstånd

* verktyg

* maträtter

* transportmedel

* plagg

Det blev minst sagt vilda diskussioner kring poäng sättning och vilka svar som godkändes eller inte. Är t ex lim ett vektyg?? Kanske ett verktyg för att limma ihop grejer? Är karusell ett transportmedel? Är endiversallad en maträtt? Är innejacka ett plagg?? Ja det var mågra av de svar som vi diskuterade kring. TRots mycket småbråk och oenighet kring det mesta spelade vi i flera timmar.... Jag tycker det e kul när det blir lite diskussioner.  Nikolina: CALISTA flockhart INTE MELISSA, din lilla skrattapa ;). Tur att Google finns för att kolla upp grejer och bevisa sina helt korrekta svar..

Vid 01.30 snåret drog sig sällskapet hem och vi släckte ner och gick och la oss.

Simon står och lagar köttfärssås och spaghetti och barnen leker i vardagsrummet. Ska gå upp och busa med dem nu. Mina älskade små trollungar.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0