Ulla-bella!!

Är nyss hemkommen efter en eftermiddag nere hos Bella och tjejerna. Vi drack kaffe, åt lasagne och barnen lekte och stojjade. Har lite gulliga bilder på sötnosarna:



Vad tänker du på Filippa??



Ja, sådär kan man ju oxå göra...





Söta



Inga sura miner här inte..



Så kul med bella och tjejerna. Lyxigt att ha dem så nära. Jag och Bella som e lika tokiga och busiga barn i samma ålder :)

När jag och ungarna åkte med bilen därifrån så stannade en gubbe mig på parkeringen. Han hade fått motorstopp och ville låna lite el från min bil. Javisst, tyckte jag. "Öppna motorhuven då" säger gubben. "jaha, hm, få se här, vart e det nu man öppnar. Kan det vara denhär knappen" frågade jag och började trycka på lite allt möjligt. "äh, nää, den sitter ju här under nånstans", säger gubben och drar i nån spak vid knäna på mig. "aha, alltid lär man sig nått nytt" säger jag och fånler. "jaha, fortsätter gubben, kom ut och visa vart batteriet sitter". Jag kliver ut, tittar ner i motorhuven och kliar mig i huvudet.. "Hm.. ja du, bra fråga."

MINUS poäng i vuxen poäng. BIG TIME. Man ska väl förfan veta hur man får upp motorhuven på sin egen bil. Nu vet jag iallafall.

En annan gubbe med hund kom förbi gående och visade oss vart plus och minus polen satt, så det löste sig smidigt iallafall.

Nu blir det Huss film :)

Puss och hej / bil oproffsig tjej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0