par-date, bebismys och födelsedagsfirande...

ja så har min helg sett ut..

I fredags blev det spontan träff med Annica och Mattias. Fina mamma och Anders var här så vi gick över till dem och snackade och spelade lite spel..Självklart vann vi tejejer :) Fast det ville inte killarna riktigt erkänna. Mycket öl blev det dock. För killarna alltså. Där vann de, stort!
Mycket trevligt hur som helst..
Vi 01-snåret ( tror jag..) tog vi en liten prommis hem och jag störtade trött i säng. Simon satt vaken ytterligare 2 h med Anders nere vid datorn. Mycket båt snack..

Mattias och Simon kramades en hel del av någon anledning?? ;)








Lördags förmiddagen tog vi det bara lugnt. Letade lite recept inför middag vi skulle bjuda på, senare på kvällen. "Förlorad hare" blev det. SUPERGOTT. NI måste prova.



Vi åkte till Ica maxi och handlade lite ingredienser som sknades. Barnen åkte rutschkanan utanför en stund..

Sen lagade vi maten:

*Bryn champinjoner, lök och bacon.
*Bryn fläskfilé, spar matfettet som blir kvar i pannan.
*Häll i creme fraich i pannan med matfett och grädde. Häll i en skvätt wiskey.
*Ta fram en ugnsäker form.
*Lägg lök underst, sen fläskfilén. Lägg i champinjoner. Lägg baconbitarna på fläsfilén och häll över "såsen".
*In i ugnen  ( 200 grader ) tills köttet fått önskvärd färg inuti. Servera med klyftpotatis och sallad.

Det blir sååå himla gott. Wiskeyn ger såsen jättegod smak.

Sen kom gästerna. Tomas och Maria som fick lilla Felicia i december kom så att vi äntligen fick se henne. Hon var såå söt och go. Snäll oxå, satt tyst i mitt knä större delen av kvällen. Hon fick en liten rosa/lila keps av oss som hon passade jättebra i.






Hela familjen :)

Jätte trevligt att träffa dem igen och vi måste se till att det händer oftare.

Idag har det varit tvätt och städ dag. Sen fixade vi en födelsedags korg till Dennis som fyllt 18 och åkte sen dit och firade honom. Theodor ritade en bok hela morgonen som handlade om dinosaurier som han gav till honom. Jag fick skriva texten i boken som han hittade på själv. Min Theo. Lill Ross.



Nu ska det softas en stund innan läggdags. Back in school tomorrow. Puss o hej





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0