Tandläkarbesök.

Idag har jag jobbat på björkhagen. Efter det åkte jag hem och tog en snabb nap. Börjar bli trött på eftermiddagar igen och har jätte lätt för att somna på soffan om jag lägger mig. Förmodar att min tuunga kropp behöver det..

Sen hämtade jag barnen och åkte iväg för att besöka tandläkaren. Det var Theodors tänder de skulle kika på och han hoppades på att behöva borra, ha ha. "mamma, hoppas jag har hål. Hoppas jag får borra". "nej men det hoppas vi väl inte?! De betyder ju att dina tänder skulle vara sjuka, och det e ju inge kul", svarade jag honom. Lite smått irriterad Theodor:"men jag viiill borra, hoppas jag får borra".




Väl framme hos tandläkaren hann de leka i det lilla lekrummet som finns. Cornelia var jätteglad över att det fanns en vagn och körde runt på " pappor och mamma"...




Mitt lilla troll

Sen var det dags. Theodor var inte ett minsta blyg som vanligt, utan började fråga vad allt i rummet var och vad det användes till. Tandläkaren fick nog svara på närmre 100 frågor under vårt besök.
 
Theodor hoppade upp i stolen och gapade. Han blundade när tandläkaren tände lampan över honom. Tandläkaren räknade tänderna och sa att allt såg jättefint ut. Ingen borrning där inte.



Theodor fick välja en liten leksak ur en ask efteråt, vilket var ett riktigt dilemma, han hade så svårt för att bestämma sig. Cornelia stod bredvid och såg lagom avundsjuk ut. Jag trodde nästan att tandläkaren skulle låte henne välja nått oxå, men hon fick gå tomhänt därifrån. Han valde till slut en glittrig liten groda. Han fick även en tandborste och en ballong. Cornelia fick ingenting. Det såg ut som att Theodor hade vart på tivoli när vi kommit ut från tandläkaren. Allt för att ha gapat i 2 min. Undra vad han får om han väl skulle borra nångång ??





Lilla grodan har hoppat upp på knät



Eftersom de båda vart så duktiga så gick vi upp och köpte glass efter besöket. Nu fick äntligen Cornelia oxå välja något och då blev hon såhär glad.



Brås på mig, det ser ju jag det.



Sedan åkte vi hem och jag lagade en kyckling wok till middag.

Jag har lyssnat på Norges bidrag idag och jag måste erkänna att jag tycker den e sk*tbra. Den sätter sig. Alexander Rybak som både framför och skrivit låten e riktigt härlig på scen och jag kan inte låta bli att tycka att han e rätt söt ändå. Bra jobbat Norge!!



Har dessutom letat lite klipp på you tube och han e en riktig hejare på fiol. Lite impad e jag.

Puss och hej / impad tjej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0