Somriga dagar

Senaste dagarna har minst sagt känts väldigt somriga. Vi har haft "midsommardanser"-projekt i skolan, grillat på baksidan, sprungit i vattenspridare o annat somrigt :)





Midsommardanser. Våran klass agerade orkester då blivande idrottslärare höll i dans för hundratals elever. Vi i klassen skiftade instrument mellan varje låt, i denna agerade jag trummis :)



God middag. Jag var så trött på köttbullar och falukorv och all vanlig, tråkig vardagsmat så jag hittade på nått eget. Jag slog ihop en panna beståendes av kyckling, lök, vitlök, Cuisin vitlök, färska champinjoner och färsk broccoli. MYcket peppar och kryddor på oxå ( efter det att barnens portioner plockats bort ). Det blev krämigt och fräscht.



Igår var dagis stängt så vi tog en tripp ner till bella och hängde på deras baksida större av dagen. Barnen åt grillad korv, lekte i gräset och sprang i vattenspridare.



Mina helt normala barn.



Theodor och Filippa



Cornelia hittade massa fina armband och halsband som var roliga att prova.





Eftermiddagen spenderade vi på altanen. Kolla in mina fina pionbuskar som växt snabbt senaste tiden. Det sitter stora fina knoppar på som jag bara väntar ska slå ut till vackra blommor.



Älskade, älskade syrénbuske. Den har funnits där så länge jag kan minnas och det finns ingen härligare syn eller doft, än när blommorna blommar.



Simon grillade fredagskäk.



Hamburger.



Magen i v.26...



"bara" 14 veckor kvar. Kommer jag rulla fram i slutet mån tro??



Om Theodor och jag skulle leka dinosaurier så skulle han med säkerhet vilja att jag var en "Gigantosaurius". Utan tvekan.

Vill att tiden ska gå fort, fort , fort. Jag har ökat fruktansvärt i vikt. Det känns som att mycket e vatten, händer o fötter e svullna. Kan knappt ha några kläder som jag känner mig bekväm i.. pust. Nä det e inge kul att vara gravid denhär gången, längtar otroligt efter bebisen och det ska bli underbart att få hålla den lilla i sin famn, men graviditeten e inge rolig.

På kvällen tittade Mattias o Annica förbi och vi kollade på Theodors dinosauriefilm, "talang", åt frukt o glass o spelade sedan lite spel.



Vi tyckte det blev för stark blixt o försökte finurligt hålla för blixten litegrann för att få bättre bilder. Blev inte så bra resultat.



Annica och Mattias.
En annan inställning på kameran..



Gissa vem som blev kvällens lyckliga vinnare i pokern??

Lite mer om Theodors dinosauriefilm. Han hade ritat 18 teckningar på dagis och fröken hade fått sitta bredvid och skriva manuset till bilderna, som Theodor berättade för henne. De numrerade även bilderna. På kvällen filmade jag teckningarna i turordning medan Theodor berättade om varje bild. Han döpte sin film till "Dinosauriernas tid". Han var så stolt över att ha gjort en "långfilm" som han kallade den och ville visa oss på stora tv:n på kvällen. När MAttias o Annica var här ville han oxå visa upp den, så de fick snällt sitta koncentrerat o lära sig lite om dinosaurier ;)



Morgonmys på balkongen. Cornelia gillar syrénbusken/trädet lika mycket som jag.



Cornelia tyckte det var så spännande med Mattias o Annica här igår så hon höll sig vaken till 23-tiden nångång. Iförsej så hade hon inte varit på dagis och sovit väldigt lång lunch på dagen, så hon orkade. Däremot sover hon som en stock nu bredvid i sängen.

Ikväll blir det nog grillning igen. Och Robinson final självklart.

puss o hej / Gigantosaurius mamman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0